Opis
Lata 70. to czas, gdy syntezatory zaczęły naprawdę zyskiwać na popularności. Coraz więcej muzyków zaczęło stosować ten instrument i tworzyć muzykę, której nikt wcześniej nie słyszał. Wcześniejsze syntezatory były masywnymi i wyrafinowanymi urządzeniami, które kosztowały tysiące dolarów, ale w 1971 roku Alan R. Pearlman i Dennis Colin postanowili stworzyć bardziej przenośną wersję swojego ogromnego syntezatora modułowego ARP 2500, którą mogliby sprzedawać raczej muzykom. Z tego pomysłu powstał półmodularny syntezator ARP 2600, który stał się natychmiastowym hitem i został szybko przyjęty przez wielu znanych muzyków, takich jak Edgar Winter, Pete Townshend, Herbie Hancock i Jean-Michel Jarre, by wymienić tylko kilku. Wkrótce po ukazaniu się pierwszych modeli ARP wyprodukowała jasnoniebieską wersję – Behringer 2600 Blue Marvin, od nazwiska dyrektora finansowego ARP Marvina Cohena.
Teraz poznaj Behringer 2600 Blue Marvin, limitowaną edycję, ultra przystępną cenowo i jeszcze bardziej wyposażoną w funkcje hołd dla kultowego syntezatora ARP 2600. W porównaniu z oryginalnym Behringer 2600, Blue Marvin posiada mechaniczny pogłos sprężynowy, ręcznie dobierane komponenty, jednokolorowe diody LED na każdym faderze oraz super zgrabne malowanie, które sprawi, że Twój setup będzie się wyróżniał! Wyczaruj praktycznie każde wyobrażalne brzmienie z niewiarygodną finezją i łatwością. Czysto analogowy tor sygnałowy oparty jest na autentycznym układzie ARP 2600 z lat 70-tych z dopasowanymi tranzystorami i JFET-ami. Posiadanie Behringer 2600 Blue Marvin jest jak posiadanie własnego kawałka historii, który pozwoli Ci odtworzyć ponadczasowe klasyki lub wykuć własną ścieżkę muzyczną.
Wierny oryginałowi
Behringer 2600 Blue Marvin został zaprojektowany z wielką dbałością o wierny oryginałowi układ analogowy, pół-modułową architekturę i potrójną VCO, które razem tworzą klasyczne brzmienia przywołujące na myśl klasyczną muzykę elektroniczną. Dzięki tej dbałości o szczegóły Blue Marvin posiada bardzo elastyczne możliwości kształtowania brzmienia, co pozwala na odtworzenie niesamowitych brzmień – od tłustych basów i smacznych leadów, aż po pełną rozmarzenia atmosferę rodem z najdalszych zakątków Twojej wyobraźni.
Wielkie, tłuste tony
Utwory syntezatorowe, które powstały w latach 70. i 80. w rocku progresywnym, wave i synth-popie, stały się klasyką i inspiracją dla wielu innych artystów. BLUE MARVIN pozwala odtworzyć całą tę magię – lub zaprojektować niesamowite i oryginalne dźwięki, które uczynią z Ciebie legendę samą w sobie!
Gotowy do rocka
Podobnie jak oryginał, Blue Marvin jest syntezatorem semi-modularnym, który pozwala na rozpoczęcie tworzenia muzyki bez konieczności podłączania kabli do różnych modułów. Blue Marvin posiada również 93 wejścia i wyjścia, dzięki czemu możesz skonfigurować syntezator w dowolny sposób.
Rób fale dzięki Behringer 2600 Blue Marvin
Blue Marvin posiada 3 VCO z wejściami FM. Można nawet zmieniać domyślne przebiegi VCO na kwadratowe, trójkątne, piłokształtne, sinusoidalne lub impulsowe, co pozwala na uzyskanie zadziwiającej palety możliwości brzmieniowych. Każdy z VCO może pracować jako oscylator niskiej częstotliwości, podczas gdy wielomodowy VCF działa jako mikser VCO w BLUE MARVIN, w którym można mieszać VCO jeden, dwa i trzy. W połączeniu ze zintegrowaną kontrolą rezonansu, przełącznikiem trybu pracy filtra oraz możliwością wyprowadzenia sygnału do innych części syntezatora, BLUE MARVIN staje się fantastycznym i elastycznym narzędziem do tworzenia różnorodnych brzmień, które z pewnością zaskoczą Twoją publiczność.
Behringer 2600 Blue Marvin – wisienka na torcie
Aby dopełnić i tak już niesamowity wachlarz przebiegów i możliwości miksowania BLUE MARVIN, do Twojej dyspozycji oddano niesamowitą gamę modułów i efektów, w tym modulator pierścieniowy, procesor lag, sample and hold, wyzwalacz Schmitta, envelope follower, generator szumów o płynnie regulowanej barwie, a nawet mechaniczny pogłos sprężynowy, który doda przestrzenności i poczucia skali do Twojej muzyki. Dołączono nawet 2 dedykowane LFO z wyjściami impulsowymi i sinusoidalnymi.
Czas zaatakować
Dzięki wbudowanym generatorom obwiedni ADSR i AR w BLUE MARVIN możesz tworzyć naprawdę dynamiczne progresje w swoich utworach. Ustaw niskie wartości Attack, Decay, Sustain i Release, aby uzyskać krótkie i miękkie dźwięki, a następnie powoli przesuwaj fadery w górę, otwierając nuty, aby nadać utworowi trochę napięcia przed tym wielkim dropem, na który wszyscy czekali. Jeśli zwykła kontrola ADSR nie wystarcza, można jeszcze bardziej zwiększyć kreatywność, przestawiając przełącznik Time Factor w położenie x2, x1 lub x0,5. Kontrola ta daje większą kontrolę nad kształtem obwiedni, dzięki czemu można uzyskać nuty krótkie i perkusyjne lub długie i nastrojowe.
Kształtuj brzmienie
Sekcja VCA w BLUE MARVIN oferuje jeszcze więcej możliwości kształtowania brzmienia obok VCF, które można następnie zmiksować w sekcji Mixer. W sekcji VCA można ustawić początkowe wzmocnienie obwodu oraz podłączyć sygnał do dowolnego gniazda wejściowego i regulować wzmocnienie za pomocą suwaków. VCA posiada również wejścia różnicowe dla reakcji liniowej i wykładniczej, które przyjmują sygnały napięcia sterującego przez gniazda 3,5 mm.
Elementy sterujące i złącza Behringer 2600 Blue Marvin
Nie możemy się powstrzymać – podobnie jak Wy, my też jesteśmy entuzjastami sprzętu! Dlatego BLUE MARVIN posiada 78 faderów i przycisków, wszystkie rozmieszczone w bardzo intuicyjnym formacie, który przywróci radość z tworzenia muzyki.
Uwolnij swoją wyobraźnię
Jeśli chodzi o odtworzenie klasycznych brzmień z klasycznej epoki, takiej jak lata 70. i 80. z kilkoma nowoczesnymi funkcjami, nie ma nic lepszego niż Behringer 2600 Blue Marvin – przenośny i bardzo przystępny cenowo.
Krótka historia syntezy analogowej
Ewolucja współczesnego syntezatora rozpoczęła się w 1919 roku, kiedy to rosyjski fizyk Lew Termen (znany również jako Leon Theremin) wynalazł jeden z pierwszych elektronicznych instrumentów muzycznych – Theremin. Był to prosty oscylator, na którym grało się przez poruszanie ręką w pobliżu anteny instrumentu. Doskonały przykład zastosowania Theremina można usłyszeć w przeboju zespołu Beach Boys „Good Vibrations”.
Ondioline
Pod koniec lat 30. XX wieku francuski muzyk Georges Jenny wynalazł instrument, który nazwał Ondioline – monofoniczną klawiaturę elektroniczną zdolną do generowania szerokiej gamy dźwięków. Klawiatura ta umożliwiała nawet wytwarzanie naturalnie brzmiącego vibrato poprzez naciskanie klawiszy i wykonywanie ruchów palcami na boki. Klawiaturę Ondioline można usłyszeć w utworze „Runaway” Del Shannona.
Pianino Storytone
Zaprojektowany przez słynnego producenta fortepianów Story & Clark we współpracy z RCA, fortepian Storytone zadebiutował w 1939 r. na Targach Światowych w Nowym Jorku. Okrzyknięty pierwszym na świecie pianinem elektrycznym, Storytone jest ceniony zarówno przez muzyków, jak i kolekcjonerów za realistyczne brzmienie fortepianu – powstało ich tylko około 500.
Mellotron
Mellotron Harry’ego Chamberlina był klawiaturą elektromechaniczną, która generowała dźwięki poprzez odtwarzanie wcześniej nagranych pętli taśmowych. Mimo że Mellotron był trudny do opanowania i podatny na problemy mechaniczne, był często używany przez wielu artystów z Wielkiej Brytanii. Klasyczne utwory The Moody Blues „Days of Future Passed”, The Beatles „Strawberry Fields Forever” i The Rolling Stones „She’s a Rainbow” są tego doskonałymi przykładami.
ARP 2600, a Behringer 2600 Blue Marvin
Wyprodukowany przez firmę ARP Instruments, Inc. model ARP 2600 był jednym z najbardziej udanych syntezatorów lat 70. Był idealny dla graczy początkujących w świecie syntezatorów i umożliwiał zmianę patchy za pomocą przełączników lub kabli audio 1/8″. Lista nagrań i artystów, którzy używali czcigodnego ARP 2600, jest jak prawdziwa lista Who’s Who rocka, popu i jazzu. Znajdują się na niej między innymi The Who, David Bowie, John Lennon, Depeche Mode, Edgar Winter, Frank Zappa i Herbie Hancock. ARP 2600 został nawet użyty do stworzenia głosu postaci R2-D2 z Gwiezdnych Wojen.
Minimoog
W 1971 roku Bill Hemsath i Robert Moog stworzyli Minimooga, który miał zastąpić duże syntezatory modułowe używane wówczas w muzyce rozrywkowej. Ten monofoniczny instrument stał się pierwszym przenośnym syntezatorem analogowym typu „wszystko w jednym”. Dzięki trzem oscylatorom i filtrowi 24 dB/oktawę Minimoog wytwarzał niezwykle bogate i potężne brzmienie basu, które do dziś cieszy się dużym zainteresowaniem. Klawiszowiec Yes, Rick Wakeman, powiedział, że ten instrument „absolutnie zmienił oblicze muzyki”.
Yamaha CS-80
W 1976 roku Yamaha wypuściła na rynek 8-głosowy polifoniczny syntezator CS-80, który posiadał klawisze czułe na prędkość oraz aftertouch, który działał na poszczególne głosy. Ten analogowy instrument posiadał kontroler wstęgowy, który umożliwiał użytkownikowi wykonywanie polifonicznych pitch bendów i płynnych glissand. Kompozytor Vangelis często używał CS-80 w ścieżkach dźwiękowych do filmów Blade Runner i Rydwany ognia. Z CS-80 pochodzi także linia basu, którą można usłyszeć w piosence przewodniej serialu BBC Doctor Who z 1980 roku.
Prophet 5 firmy Sequential Circuits
Firma Sequential Circuits wprowadziła na rynek model Prophet 5, który był pierwszym analogowym, 5-głosowym syntezatorem polifonicznym wyposażonym we wbudowaną pamięć wszystkich ustawień brzmienia. Wspaniale brzmiący Prophet 5 zrewolucjonizował świat syntezatorów i mimo dość wysokiej ceny stał się jednym z najbardziej udanych syntezatorów wszech czasów. Prophet 5, zaprojektowany przez Dave’a Smitha i J Owena, był wybierany przez bardzo długą listę wykonawców, na której znaleźli się między innymi Peter Gabriel, Philip Glass, Journey, The Cars, Thomas Dolby, Duran Duran, Gary Numan, Pink Floyd i niezliczona liczba innych.
Pasja do klawiszy
Nasz założyciel, Uli Behringer, ma głęboką pasję do instrumentów klawiszowych. Urodzony w małym miasteczku Baden w Szwajcarii w 1961 roku, Uli dorastał w muzycznej rodzinie, gdzie matka nauczyła go grać na pianinie w wieku zaledwie czterech lat. Jego ojciec był naukowcem, który zbudował w domu rodzinnym potężne organy i nauczył młodego chłopaka wszystkiego o elektronice. W wieku 17 lat Behringer zbudował swój pierwszy syntezator – UB-1. Później, podczas studiów na kierunku inżynierii audio, Uli wykorzystał swoją wiedzę z zakresu elektroniki, budując własne korektory i procesory sygnału, aby wypełnić lukę powstałą w wyniku niemożności zapewnienia przez uczelnię wystarczającej ilości odpowiedniego sprzętu studyjnego. Wkrótce rozeszła się wieść o tym, jak dobre są jego produkty, a on sam zaczął budować sprzęt dla swoich przyjaciół – dziedzictwo Behringera zostało zapoczątkowane. Reszta, jak to się mówi, jest historią…
Specyfikacja techniczna Behringer 2600 Blue Marvin
Wejścia
- VCO 1 / 2 / 3
- Sterowanie modulacją częstotliwości (FM)
- Gniazda TS 11 x 3,5 mm, zakres CV: -10 V do +10 V
- Modulacja szerokości impulsu (PWM)
- 2 x 3,5 mm TS jack, zakres CV: -5 V do +5 V, 1 V/10%
- VCF
- Audio
- 5 x gniazda TS 3,5 mm, niezbalansowane 50 kΩ
- Sterowanie
- Gniazda TS 3 x 3,5 mm, zakres CV: -10 V do +10 V
- ADSR / generator obwiedni AR
- Zegar S&H
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, próg zadziałania: > 6 V
- Wejście bramki
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, próg zadziałania: +4 V
- Trig in
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, próg: +5 V
- VCA
- Audio
- 2 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 50 kΩ
- Sterowanie (liniowe)
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, zakres CV: -10 V do +10 V
- Sterowanie (wykładnicze)
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, zakres CV: -10 V do +10 V
- Mikser / reverb
- Audio
- 2 x gniazda TS 3,5 mm, niezbalansowane 50 kΩ
- Wejścia lewy / prawy
- 2 x 3,5 mm TS jack, niezbalansowane 50 kΩ
- LFO
- Wejście zewnętrznego vib
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 50 kΩ
- Naśladowca obwiedni
- Wejście
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 100 kΩ
- Wejście przedwzmacniacza
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 100 kΩ
- Modulator pierścieniowy
- Wejście VCO 1
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 100 kΩ
- Wejście VCO 2
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 100 kΩ 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 100 kΩ
- Procesor napięciowy
- Wejście -10 V
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, maks. poziom wejściowy: +10 V
- Wejścia 1 / 3 / 5
- 3 x gniazdo TS 3,5 mm, maks. poziom wejściowy: +10 V
- Wejście CV klawiatury
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, maks. poziom wejściowy: +10 V
- Wejście +10 V
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, maks. poziom wejściowy: +10 V
- Wejście podążające za sygnałem z otoczenia
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, maks. poziom wejściowy: +10 V
- Próbkowanie i przytrzymanie
- Wejście gen. szumów
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 50 kΩ
- Wejście zegara zewnętrznego
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, próg: > 3 V
- Panel tylny
- Zatrzask interwału
- 1 x ¼” TRS
- Przełącznik nożny portamento
- 1 x ¼” TRS
- Wyjścia
- VCO 1 / 2 / 3
- Wyjścia (piła)
- 3 x 3,5 mm TS jack, 1 kΩ niezbalansowane
- Wyjścia (impulsowe)
- 3 x 3,5 mm TS jack, 800 Ω niezbalansowane
- Wyjścia (tri)
- 2 x 3,5 mm TS jack, 1 kΩ niezbalansowane (tylko VCO 2 / 3)
- Wyjścia (sinus)
- 2 x gniazda TS 3,5 mm, niezbalansowane 1 kΩ (tylko VCO 2 / 3)
- VCF
- Wyjścia
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 1 kΩ
- Generator obwiedni ADSR / AR
- Wyjście
- 2 x gniazda TS 3,5 mm, zakres CV: 0 V do +10 V
- VCA
- Wyjście
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 1 kΩ
- Mikser / pogłos
- Wyjścia post-tłumika
- 2 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 1 kΩ
- Wyjście post-miksera
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 1 kΩ
- Wyjścia L / R
- 2 x ¼” TS, niezbalansowane 500 Ω
- 2 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 500 Ω
- LFO
- LFO (trójkąt)
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 1 kΩ
- LFO (kwadrat)
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 1,8 kΩ
- LFO opóźnione (sinus)
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, niezbalansowane 1 kΩ
- Naśladowca obwiedni
- Wyjście (przedwzmacniacz x1000 )
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, maks. wzmocnienie wyjściowe: +60 dBu
- Wyjście (przedwzmacniacz x100 )
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, maksymalne wzmocnienie wyjściowe: +40 dBu
- Wyjście (przedwzmacniacz x10 )
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, maksymalne wzmocnienie wyjściowe: +20 dBu
- Wyjście (wtórnik env)
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, maks. poziom wyjściowy: +14 V
- Modulator pierścieniowy
- Wyjście
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, poziom wyjściowy: -10 V do +10 V
- Generator szumów
- Wyjście
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, poziom wyjściowy: -10 V do +10 V
- Procesor napięcia
- Wyjście przetwornicy 1
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, poziom wyjściowy: -10 V do +10 V
- Wyjście przetwornicy 2
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, poziom wyjściowy: -10 V do +10 V
- Wyjście opóźnienia
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, poziom wyjściowy: -10 V do +10 V
- Próbkowanie i wstrzymanie
- Wyjście zegara wewnętrznego
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, maks. poziom wyjściowy: +10 V
- Wyjście S/H
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, maks. poziom wyjściowy: +14 V
- Portamento / klawiatura
- Wyjście Trig
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, poziom wyjściowy: +14 V
- Górny głos
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, maks. poziom wyjściowy: +10 V
- Gate out
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, poziom wyjściowy: +10 V
- Wyjście CV klawiatury
- 1 x gniazdo TS 3,5 mm, maks. poziom wyjściowy: +7 V
- Typ
- 1 x 1/8″ TRS jack, stereo
- Maks. poziom wyjściowy
- 5 dBu
- Impedancja wyjściowa
- 8 Ω
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.