Opis
elysia nvelope 500
elysia nvelope 500
Moduł do ostrzenia transjentów
elysia nvelope 500
Analogowy moduł do ostrzenia transjentów
Kształtowanie transjentów przyszłości
elysia nvelope 500 to potężny procesor audio zdolny do wprowadzania subtelnych lub drastycznych zmian w dźwięku poprzez zapewnienie kontroli nad jego charakterystyką ataku i podtrzymania. Jest to niezwykle przydatne do przekształcania wszelkiego rodzaju indywidualnych dźwięków i jest wspaniałym narzędziem w każdej sytuacji miksowania. Szczególnie bębny i inne sygnały perkusyjne odniosą duże korzyści z magii elysia nvelope.
elysia nvelope 500 może skutecznie zmieniać postrzeganie przestrzenne sygnału, od małego/suchego do dużego/mokrego. Możesz uformować sygnał i poprawić jego cięcie w miksie, nie deformując go zbytnio, jak w przypadku użycia nadmiernego EQ i kompresji.
5 powodów, dla których warto korzystać z elysia nvelope 500
(jest ich znacznie więcej!)
Jakość wykonania
elysia nvelope 500, podobnie jak wszystkie produkty tej marki, został zaprojektowany, skonstruowany i wykonany ręcznie w Niemczech.
Od oryginalnego wynalazcy Transient Designer
Technologia Transient Shaper i Transient Designer została wynaleziona przez CEO firmy elysia, Rubena Tilgnera, w 1998 roku. elysia nvelope jest konsekwentnym i zaktualizowanym rozwinięciem tej technologii! Transient Shaper nowej generacji.
Topologia klasy A
Konsekwentnie reprezentuje sztukę dyskretnego przetwarzania sygnału.
Tryb pełnozakresowy
Tryb Full Range jest szczególnie szybki i łatwy w użyciu, ponieważ wszystko, co musisz zrobić, to wybrać więcej lub mniej ataku i podtrzymania, obracając ich określone kontrolery w lewo (redukcja) lub w prawo (zwiększenie).
Tryb EQ
Moduł elysia nvelope 500 może również działać jak korektor!
Jakość wykonania
W elysia nvelope 500 chodzi o szczegóły.
Każdy z wielu aspektów – dźwięk, funkcje, obwody, komponenty, konstrukcja, materiały, produkcja – został dopracowany do momentu, w którym nie było już nic do poprawienia. Zasadniczo każda część produktów firmy elysia jest wykonywana na zamówienie, a większość z nich jest produkowana zgodnie z własnymi projektami i specyfikacjami.
Tylko najlepsze komponenty dostępne na rynku są wystarczająco dobre dla elysia nvelope 500 i to widać. Każdy z produktów jest ręcznie budowany na zamówienie i testowany, w siedzibie głównej w Niemczech.
Zaletą produktów firmy elysia jest jakość dźwięku, która jest na najwyższym poziomie. Nawet przy ekstremalnych ustawieniach dźwięk zawsze pozostaje czysty i mocny.
Multi-Transient-Talent
elysia nvelope 500 działa niezależnie od konkretnego poziomu sygnału i (w przeciwieństwie do kompresorów) nie musisz spędzać dużo czasu próbując zrównoważyć zestaw złożonych elementów sterujących, aby szybko uzyskać pożądane rezultaty.
Dzięki unikalnemu trybowi Dual Band, elysia nvelope 500 zapewnia zwiększoną kontrolę nad przetwarzaniem i może z łatwością obsługiwać złożony materiał programowy. Dodatkowo, jego sekcje dynamiki można pominąć, co pozwala mu funkcjonować jako elastyczny korektor z wysokiej/niskiej półki.
Tryb pełnozakresowy
elysia nvelope 500 to potężny procesor audio zdolny do wprowadzania subtelnych lub drastycznych zmian w dźwięku poprzez zapewnienie kontroli nad jego charakterystyką ataku i sustain.
Jest to niezwykle przydatne do przekształcania wszelkiego rodzaju indywidualnych dźwięków i jest wspaniałym narzędziem w każdej sytuacji miksowania.
Działa niezależnie od konkretnego poziomu sygnału i (w przeciwieństwie do kompresorów) nie trzeba spędzać dużo czasu próbując zrównoważyć zestaw złożonych elementów sterujących, aby szybko uzyskać pożądane rezultaty.
Tryb Full Range jest szczególnie szybki i łatwy w użyciu, ponieważ wszystko, co musisz zrobić, to wybrać więcej lub mniej ataku i sustain, obracając ich określone kontrolery w lewo (redukcja) lub w prawo (zwiększenie).
Podobnie jak w przypadku kompresora i w przeciwieństwie do trybu Dual Band, można użyć kontrolera Freq A, aby zmniejszyć wpływ niskich częstotliwości na przetwarzanie ataku (wyższa częstotliwość = mniejszy wpływ basów).
Tryb Dual Band
Unikalny tryb Dual Band w elysia nvelope 500 przenosi użytkownika na wyższy poziom kształtowania impulsów. Parametry ataku i sustain stają się znacznie bardziej elastyczne dzięki selektywnemu przetwarzaniu określonego zakresu częstotliwości wybranego przez użytkownika.
Kontroler Freq A ustawia teraz częstotliwość początkową dla przetwarzania ataku, podczas gdy kontroler Freq S określa częstotliwość końcową dla przetwarzania sustain. Funkcje kontrolerów Attack i Sustain pozostają takie same jak w trybie Full Range.
Jest więc całkiem prawdopodobne, że będziesz używać trybu Dual Band w każdej sytuacji, w której chciałbyś dostosować sposób, w jaki elysia nvelope 500 przetwarza bardziej indywidualnie i na materiale, który ma tendencję do wytwarzania niepożądanych artefaktów w trybie Full Range.
Ogólnie rzecz biorąc, tryb Dual Band zapewnia bardziej wyraźne opcje przetwarzania i możliwość radzenia sobie nawet ze złożonym materiałem, takim jak magistrala sumująca.
Tryb EQ
Bardzo przyjemnym efektem ubocznym topologii elysia nvelope 500 jest to, że może on być również używany jako filtr półkowy. Osiąga się to poprzez tymczasową dezaktywację sekcji dynamiki przy jednoczesnym utrzymaniu aktywnych stopni filtra.
Freq A ustawia teraz częstotliwość filtra wysokiej półki, podczas gdy Attack określa ilość cięcia (obrót w lewo) lub podbicia (obrót w prawo) w tym paśmie. Podobnie, Freq S ustawia częstotliwość filtra dolnoprzepustowego, a Sustain określa ilość cięcia lub podbicia.
Specjalna architektura pozwala również na inną fajną funkcję, którą trudno znaleźć w innych korektorach: Oba kanały mogą być nie tylko używane jako dwa oddzielne korektory w tym samym czasie, ale mogą być również połączone w celu wygodnego przetwarzania materiału stereo.
Tryb mieszany
elysia nvelope 500 naprawdę wydobywa to, co najlepsze z dwóch gniazd rackowych, w których się znajduje. Mogą to być dwa kanały pełnozakresowego lub dwuzakresowego korektora impulsowego lub półkowego, które mogą być obsługiwane w trybie stereo lub dual mono.
Dwa oddzielne kanały mogą być również wykorzystywane do różnych zadań w tym samym czasie. Na przykład, można kształtować jeden sygnał w trybie Dual Band w kanale L i zupełnie inny sygnał w trybie Full Range w kanale R.
Można też podłączyć wyjście kanału L do wejścia kanału R, a następnie przetworzyć charakterystykę częstotliwościową jednego sygnału za pomocą korektora EQ, a następnie kształtować impulsy w trybie Dual Band.
Jak można sobie wyobrazić, istnieje wiele możliwych kombinacji.
Połączenie Dual Mono/Stereo
Nagłówek mówi wszystko, ale warto rzucić okiem na możliwe kombinacje kanałów wynikające z tego. Najwyższa elastyczność!
Stereo Link:
- 2 x Pełny zakres
- 2 x Dual Band
- 2 x EQ
Dual Mono:
- Pełnozakresowy – Pełnozakresowy
- Pełny zakres – podwójne pasmo
- Pełny zakres – EQ
- Dwuzakresowy – Pełny zakres
- Dwuzakresowy – Dwuzakresowy
- Dwuzakresowy – EQ
- EQ – Pełny zakres
- EQ – podwójne pasmo
- EQ – EQ
Automatyczne wzmocnienie
Wzmocnienie ataku w trybie pełnozakresowym może czasami skutkować dość dużymi skokami poziomu. Mogą one sprawić, że przetworzony sygnał będzie brzmiał nierówno, a w najgorszym przypadku spowoduje to zniekształcenia, których nie chcesz.
elysia nvelope 500 rozwiązuje ten problem w bardzo wygodny sposób dzięki funkcji Auto Gain. Ten prosty przycisk sprawia, że impulse shaper automatycznie kompensuje silniejsze szczyty poziomu, więc może to być rozwiązanie wielu problemów związanych z poziomem spowodowanych przetwarzaniem ataku.
Nawiasem mówiąc, funkcja Auto Gain zazwyczaj nie jest potrzebna w trybie Dual Band i dlatego nie jest oferowana w tym trybie. Ponadto, funkcja Auto Gain nie ma żadnego wpływu na kanał działający w trybie EQ.
Regulatory krokowe
elysia nvelope 500 posiada w pełni skokowe potencjometry dla kontrolerów częstotliwości. 41 kroków sprawia, że precyzyjne przywołanie jest bardzo łatwe, a jednocześnie zapewniają one użyteczny zakres możliwych ustawień. I po prostu pokochasz ich dotyk.
W przypadku regulatorów wzmocnienia zdecydowano się na użycie potencjometrów z pojedynczym środkowym ogranicznikiem. Podczas procesu opracowywania firma elysia zauważyła, że znalezienie neutralnej pozycji do „ominięcia” sekcji przetwarzania na raz jest bardzo przydatne.
Dyskretna topologia klasy A
Uwielbiamy dźwięk obwodów klasy A! Oto dlaczego: We wzmacniaczu klasy A tranzystory przewodzą prąd przez cały czas, więc nie występują żadne zniekształcenia zwrotnicy.
Jest to idealna podstawa technologiczna dla otwartego dźwięku z potężnym uderzeniem i bez degradacji oryginalnego źródła.
Dyskretne podejście umożliwia zaprojektowanie każdego pojedynczego etapu przetwarzania sygnału dokładnie tak, jak chcesz – fizyka staje się jedynym ograniczeniem.
elysia nvelope 500 wykorzystuje niestandardowe dyskretne stopnie wejściowe i wyjściowe pochodzące z kompresora alpha, a cała ścieżka audio jest również w pełni dyskretną konstrukcją klasy A.
Zaletą tego nieskazitelnego obwodu jest narzędzie nasycenia zdolne do dodawania znacznych ilości koloru do sygnału bez pogarszania jego oryginalnej jakości. I nawet jeśli zastosowane zostaną dość duże zniekształcenia, rezultat zawsze będzie brzmiał interesująco i nigdy źle. Bardzo mile widzianym efektem ubocznym jest poziom szumów, który jest przyjemnie niski jak na procesor tego typu.
Specyfikacja techniczna elysia nvelope 500
Pasmo przenoszenia
- <10 Hz – 400 kHz (-3,0 dB) THD+N
- @ 0 dBu, 20 Hz – 22 kHz: 0.006 %
- @ +10 dBu, 20 Hz – 22 kHz: 0.01 %
Poziom szumów A-ważony
- 20 Hz – 20 kHz (pełny zakres, EQ): -90,0 dBu
- 20 Hz – 20 kHz (Dual Band): -87,0 dBu
Zakres dynamiki
- 20 Hz – 22 kHz: 112 dB
Poziom maksymalny
- Wejście: +21 dBu
- Wyjście: +21 dBu
Impedancja
- Wejście: 10 kOhm
- Wyjście: 68 Ohm
Pobór mocy
- Całkowity: 200 mA
- Na gniazdo: 100 mA
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.