Opis
SPL Channel One Mk3
Idealny front-end dla nowoczesnego producenta.
Od ponad 20 lat Channel One jest synonimem wysokiej jakości i niezwykle muzykalnego channel stripa do nagrywania i miksowania. Zatem przedstawiamy SPL Channel One Mk3.
W najnowszej wersji Mk3 ten klasyk został gruntownie zmodyfikowany i oprócz wyższego wewnętrznego napięcia audio (teraz +/-18 V) dla jeszcze lepszego, bardziej szczegółowego dźwięku, jeszcze bardziej ulepszonej sekcji przedwzmacniacza, zintegrowanego Transient Designer, Tube Saturation stage i opcji porównania Mic A/B dla dwóch mikrofonów i innych wspaniałych funkcji, które podnoszą nowoczesne studio nagrań i miksowania na nowy poziom jakości. Dzięki de-esserowi, kompresorowi i korektorowi, wszystkie ważne narzędzia prawdziwego channel stripa są nadal na pokładzie. Niezależnie od tego, czy jest to sygnał mikrofonowy, liniowy czy instrumentalny, Channel One Mk3 sprawia, że każde źródło brzmi jak profesjonalnie nagrany sygnał.
Nowy design serii SPL Studio doskonale podkreśla walory brzmieniowe Channel One 3. generacji.
Dyskretny przedwzmacniacz SPL Channel One Mk3
Channel One Mk3 jest wyposażony w dyskretny przedwzmacniacz.
Wzmocnienie w SPL Channel One Mk3
Regulator wzmocnienia może być używany do regulacji wzmocnienia wstępnego. W przypadku sygnałów mikrofonowych można uzyskać wzmocnienie do 68 dB – dzięki czemu nawet naprawdę wymagające mikrofony mogą pokazać swoje zalety. Zakres regulacji dla sygnałów liniowych wynosi od -20 dB do +16 dB. Zakres regulacji dla sygnałów instrumentalnych wynosi od -6 dB do +30 dB.
Porównanie dwóch
mikrofonów?
Nie ma problemu!
Channel One Mk3 oferuje dwa wejścia mikrofonowe na tylnym panelu – Mic A i Mic B. Można podłączyć dwa mikrofony. To ogromnie upraszcza workflow. Dzięki temu podczas porównywania lub zmiany mikrofonów nie jest już konieczne ich odłączanie.
48V
Przełącznik 48V aktywuje zasilanie phantom 48 V wymagane do korzystania z mikrofonów pojemnościowych. Zasilanie phantom można aktywować indywidualnie dla obu wejść mikrofonowych!
Wyjście przedwzmacniacza –
bezpośredni sposób
do osiągnięcia celu
Wyjście Preamp Out odbiera sygnał bezpośrednio za wzmacniaczem mikrofonowym. Sygnał ten może być również nagrany na osobnej ścieżce w DAW, na przykład, aby być po bezpiecznej stronie. Jeśli po sesji nagraniowej zauważysz, że wokalista był nieco głośniejszy w idealnym ujęciu i dlatego zbyt mocno uderzył w kompresor, to to nieprawidłowe ustawienie można później zmienić. Sygnał nagrany dla bezpieczeństwa może być później odtworzony do Channel One Mk3 przez wejście liniowe i tam przetworzony za pomocą Tube Saturation, Compressor lub innych narzędzi.
Wtyczka analogowa
Channel One Mk3 oferuje możliwość przetwarzania sygnałów liniowych. Oznacza to, że źródła o poziomie liniowym, takie jak sygnał analogowy z interfejsu audio, mogą być przetwarzane za pomocą de-essera, kompresora, limitera i korektora, a następnie ponownie nagrywane. W ten sposób Channel One Mk3 staje się „analogową wtyczką” we wkładzie DAW.
Wejście instrumentu w SPL Channel One Mk3
Wejście urządzenia o niskim poziomie zakłóceń jest łatwo dostępne z przodu.
PAD
Przełącznik PAD tłumi sygnał wejścia mikrofonowego o 20 dB, dzięki czemu nawet bardzo wysokie poziomy mogą być przetwarzane przez Channel One Mk3. Dotyczy to na przykład głośnych nagrań perkusji lub instrumentów dętych blaszanych.
ø
Funkcja odwrócenia fazy odwraca polaryzację sygnału. Po naciśnięciu przełącznika faza jest odwracana o 180°.
Wskazówka do SPL Channel One Mk3:
Zalecamy sprawdzenie właściwej polaryzacji przed nagraniem i skorygowanie jej w razie potrzeby. Funkcję odwrócenia fazy można wykorzystać na przykład do skorygowania sygnału monitora słuchawek, który może być w fazie niezgodnej. Na przykład lektor słyszy siebie przez słuchawki i jednocześnie przez kości w swojej głowie. Odwrócenie fazy spowoduje nienaturalny dźwięk, a nawet minimalne różnice w odległości od mikrofonu spowodują drastyczne różnice w dźwięku. Odwrócenie fazy można zastosować na wejściach mikrofonowych, liniowych i instrumentalnych. Ogólnie rzecz biorąc, zawsze możesz po prostu wypróbować, czy odwrócenie fazy ma pozytywny wpływ na określone sygnały w miksie.
Filtr górnoprzepustowy
Filtr górnoprzepustowy o mocy 6 dB na oktawę redukuje hałas uderzeniowy poniżej 80 Hz. Filtr ten można stosować w obu przedwzmacniaczach.
Tube Saturation – magiczne lampowe brzmienie
Za pomocą tej kontroli można określić stopień nasycenia lampy. Poziom wyjściowy jest dopasowywany automatycznie, w ekstremalnych ustawieniach poziom wzrasta jedynie o 6 dB. Dlatego przyzwoite lub wyraziste zniekształcenia harmoniczne można łatwo ustawić, obracając tylko jedno pokrętło.
Efekty nasycenia powstają w wyniku wypychania rury do i poza normalne granice robocze. W przeciwieństwie do półprzewodników, tak dosunięta do takich poziomów lampa nie przesterowuje od pewnego poziomu, stopniowo zbliżając się do granic, dając w ten sposób typowy efekt tonalny, który w przetwarzaniu sygnału audio może mieć często korzystne efekty dźwiękowe — z jednej strony (i w zależności od zastosowanej ilości), od subtelnych do rozległych zniekształceń harmonicznych, a z drugiej strony zagęszczenia zdarzenia dźwiękowego, czyli efektu ograniczającego, który ukazuje przyjemny, zaokrąglony lub miękki dźwięk. Pod względem akustycznym, a także w zakresie zastosowań, można to bardzo dobrze porównać z efektami nasycenia taśmy.
De-Essera
Dyskretnie i skutecznie, Auto-Dynamic De-Esser usuwa rozpraszające dźwięki S, w miksie lub na ścieżkach wokalnych, wykrywając tylko częstotliwości S, miksując je z powrotem do głównego sygnału z odwróconą fazą, a tym samym po prostu usuwając sybilanty w oryginalny sygnał. Kontrola Auto-Threshold utrzymuje stałe przetwarzanie nawet przy zmieniającej się odległości wokalisty od mikrofonu. Rezultat jest neutralny tonalnie, dyskretny i niezwykle skuteczny. Nawet przy wysokich wartościach redukcji S, de-esing nie ma znaczącego wpływu na charakter i barwę głosu.
Jak działa SPL Auto Dynamic De-esser?
SPL De-Esser wykorzystuje unikalną technologię do redukcji sybilantów w miksie lub na ścieżkach wokalnych.
W przeciwieństwie do popularnych de-esserów opartych na technikach kompresora, SPL De-Esser wykorzystuje zasadę anulowania fazy. Wykorzystuje filtry, które przetwarzają tylko redukowalne częstotliwości S, ale nie zakłócają pozostałej części widma. Częstotliwości S są wykrywane automatycznie, faza jest odwracana i mieszana z oryginalnym sygnałem. Ta metoda działania ma wyraźne zalety, ponieważ jest dyskretna i pomaga zachować oryginalną jakość tonalną.
Redukcja jest realizowana poprzez porównanie średniego poziomu z poszczególnymi dźwiękami S: de-esser działa tylko wtedy, gdy poziom szumu S przekracza średni poziom całego spektrum częstotliwości. Oznacza to na przykład, że oryginalne dźwięki S o określonej proporcji S nie są przetwarzane, podczas gdy te, które są zbyt głośne lub nie przyczyniają się skutecznie do dźwięku, są redukowane – ale charakter głosu pozostaje niezmieniony.
Kolejną specjalnością jest zintegrowana funkcja Auto Threshold, która uniezależnia przetwarzanie od poziomu wejściowego. Nawet jeśli mówca lub wokalista nie utrzymuje stałej odległości od mikrofonu, przetwarzanie jest utrzymywane na wstępnie ustawionej wartości redukcji S. Konwencjonalne systemy są zależne od poziomu wejściowego i działają bardziej intensywnie, gdy odległość od mikrofonu jest zmniejszona.
W rezultacie SPL De-Esser nie musi być stale monitorowany i ponownie regulowany, aby utrzymać przetwarzanie na stałym poziomie – i zawsze można go zastosować przed kompresorem, ponieważ zmiana jego pozycji nie byłaby korzystna. Dlatego też funkcja przełączania accordant nie jest konieczna. Rezultatem jest neutralny dźwiękowo, niepozorny i niezwykle skuteczny proces.
Nawet przy wysokich wartościach S-Reduction, de-essing ma znaczący wpływ na charakter i barwę głosu.
Redukcja S
Regulator S-Reduction dostosowuje intensywność redukcji dźwięku S.
W praktyce ustawienia S-Reduction w zakresie od -2 dB do -8 dB zapewniają najlepsze rezultaty w większości zastosowań.
Low i High
Przełączniki Low i High mogą być używane do aktywacji lub dezaktywacji nisko- lub wysokopasmowego de-essera, co oznacza inną częstotliwość środkową dla de-essera. Jeśli żaden przełącznik nie jest wciśnięty, de-esser nie jest aktywny. Jeśli naciśnięty zostanie przełącznik Low, aktywowane zostanie niskie pasmo de-essera z częstotliwością środkową 6,4 kHz i szerokością pasma 4,4 kHz. Jeśli naciśnięty zostanie przełącznik High, aktywowane zostanie wysokie pasmo de-essingu o częstotliwości środkowej 11,2 kHz i szerokości pasma 5,5 kHz. Jeśli oba przełączniki są wciśnięte, aktywne są pasma Low i High.
SPL Transient Designer
– rewolucja w
przetwarzaniu dynamiki.
Dzięki Transient Designer możliwe jest manipulowanie obwiedniami sygnałów audio niezależnie od poziomu (bez progu!). Przyspieszaj lub spowalniaj transjenty, wydłużaj lub skracaj czasy podtrzymania – za pomocą tylko dwóch elementów sterujących: ataku i podtrzymania. Wszystkie stałe czasowe są zautomatyzowane w muzyczny sposób i optymalizują się adaptacyjnie w zależności od charakterystyki sygnału wejściowego.
Przełącznik On aktywuje sekcję Transient Designer, składającą się z kontroli Attack i Sustain.
Attack (Atak)
Attack może być używany do zwiększania lub tłumienia fazy przejściowej sygnału o maksymalnie 15 dB. Dodatnia wartość ataku zwiększa amplitudę odpowiedzi przejściowej. Ujemne wartości ataku prowadzą do tłumienia.
Sustain
Funkcja Sustain może być używana do zwiększania lub tłumienia fazy podtrzymania sygnału o maksymalnie 24 dB. Dodatnie wartości sustain wydłużają sustain. Ujemne wartości Sustain skracają podtrzymanie.
Transient Designer –
The Differential Envelope Technology
Technologia Differential Envelope Technology (DET) umożliwia, poprzez obwiednie różnicowe, niezależne od poziomu przetwarzanie charakterystyk dynamicznych sygnału. Do kontrolowania odpowiedzi przejściowej potrzebne są tylko dwa elementy sterujące. Śledzenie obwiedni dostosowuje procesy robocze do naturalnej charakterystyki sygnału. Zapewnia to optymalne wyniki w każdym momencie.
Attack… tak to się robi:
Sustain… tak to się robi:
Przykłady dźwięków
Więcej Attacku
Więcej Sustainu
Mniej Attacku
Mniej Sustainu
Kompresor
Kompresor jest również niezwykle łatwy w obsłudze za pomocą tylko jednego pokrętła; jego siła tkwi w dyskretnym, muzykalnym działaniu.
Kompresja w SPL Channel One Mk3
Regulator kompresji może być używany do ustawiania progu w zakresie od 0 dB do -20 dB. Im niższy próg, tym bardziej kompresor działa.
Wzmocnienie uzupełniające
Regulacja wzmocnienia uzupełniającego może być używana do nadrobienia ogólnej redukcji poziomu spowodowanej kompresją. Można ustawić wartość od 0 dB do 20 dB, o którą poziom zostanie ponownie zwiększony po kompresji.
Z pomocą wyświetlacza Gain Reduction na panelu, regulacja jest bardzo prosta: jeśli maksymalna wartość redukcji spowodowana przez najgłośniejszą część wynosi np. -9 dB, regulacja Make-Up Gain powinna być ustawiona na wartości około +9 dB.
Przełącznik On aktywuje sekcję kompresora, składającą się z regulacji kompresji i wzmocnienia Make-Up Gain.
Redukcja wzmocnienia w SPL Channel One Mk3
Redukcja wzmocnienia może być wyświetlana na dużym mierniku VU. Aby to zrobić, przełącznik VU po prawej stronie pod miernikiem VU musi być ustawiony w pozycji GR. W ten sposób miernik VU wyświetla przetwarzanie wykonywane przez kompresor. Na mierniku VU redukcja poziomu spowodowana kompresją jest wyświetlana w dB.
Informacje o technologii kompresora
W kompresorze Channel One Mk3 parametry stałych czasowych (w tym ataku i zwolnienia) są ustawiane automatycznie, dzięki czemu dostosowują się do zmieniających się warunków sygnału wejściowego lepiej niż byłoby to możliwe przy sterowaniu ręcznym.
Czas ataku kompresora powinien szybko reagować na wybuchowe dźwięki P lub T i działać wolniej na miękkie dźwięki początkowe, w przeciwnym razie może wystąpić zabarwienie dźwięku. Kompresor w Channel One Mk3 dostosowuje się zatem szybciej do dużych wzrostów poziomu niż do małych; długo trzymane nuty są automatycznie przetwarzane z długim czasem ataku.
Kontrola czasu zwolnienia również zależy od sygnału wejściowego. Szybkie i duże wzrosty poziomu są odpowiednio przetwarzane z krótszymi stałymi czasowymi niż małe wzrosty poziomu. Porównywalnie do kontroli czasu ataku, małe wzrosty poziomu są regulowane z dużymi stałymi czasowymi w celu utrzymania zniekształceń sygnału audio na jak najniższym poziomie. Technika ta zapewnia idealną równowagę między szybkim, dyskretnym sterowaniem a najniższymi możliwymi zniekształceniami, co przekłada się na naturalny i przejrzysty obraz dźwiękowy.
Equalizer w SPL Channel One Mk3
LMF
Częstotliwość środkową półparametrycznego filtra basów ustawia się za pomocą pokrętła LMF (niskie/średnie częstotliwości).
Regulowany zakres częstotliwości wynosi od 30 Hz do 700 Hz, dzięki czemu filtr ten obejmuje zakres około 4,5 oktawy, umożliwiając korzystanie z niego od najgłębszych basów do dolnego zakresu średniego.
W połączeniu z filtrem MHF zapewnia to pokrycie całego spektrum częstotliwości.
Pokrętło -/+ (na prawo od pokrętła LMF) określa wzmocnienie lub odcięcie filtra LMF.
Maksymalne wartości wynoszą +/-12 dB. Filtr LMF działa również zgodnie z zasadą proporcjonalności Q, innymi słowy szerokość pasma zależy od wybranego podbicia lub odcięcia. Ta charakterystyka filtra pozwala na bardziej sensowne muzycznie przetwarzanie widma częstotliwości niż w przypadku filtrów o stałym Q: jeśli wybrano dokładniejsze ustawienie, doprowadzi to do znacznie dokładniejszej definicji przetwarzanego zakresu częstotliwości. To z kolei minimalizuje wpływy z sąsiednich zakresów.
Wartości podbicia lub odcięcia w odniesieniu do szerokości pasma są nieco wyższe niż w przypadku filtra MHF. Szerokość pasma jest zatem węższa przy maksymalnym wzmocnieniu niż w przypadku filtra MHF, co zapewnia jeszcze bardziej precyzyjne filtrowanie. Filtr LMF można stosować na wiele sposobów. Przykładami są: uwydatnienie podstawowego dźwięku głosu, odcięcie częstotliwości boomu i umieszczenie instrumentów z podkreślonym basem podczas nagrywania lub później podczas miksowania.
MHF
Częstotliwość środkowa półparametrycznego filtra średnich/wysokich częstotliwości jest ustawiana za pomocą elementu sterującego MHF. (MHF: średnie/wysokie częstotliwości).
Zakres częstotliwości można ustawić między 680 Hz a 15 kHz, dzięki czemu filtr ten obejmuje zakres 4,5 oktawy i może być stosowany zarówno w dolnym zakresie średnich, jak i wysokich częstotliwości.
Regulator -/+ określa podbicie lub odcięcie filtra MHF; maksymalne wartości wynoszą +/- 12 dB.
Filtr MHF wykorzystuje również zasadę proporcjonalnego Q: im wyższe wartości podbicia lub odcięcia są ustawione, tym szerokość pasma staje się węższa; przy niskich wartościach podbicia lub odcięcia szerokość pasma wzrasta. Konstrukcja filtra pozwala na skuteczne i szybkie pokrycie całego zakresu, od selektywnego usuwania uwypuklonych częstotliwości po nadawanie charakteru instrumentom.
Air w SPL Channel One Mk3
Filtr wysokich częstotliwości w module korektora jest opisany jako Air. Działa tu filtr cewkowo-kondensatorowy o tzw. charakterystyce dzwonowej i częstotliwości środkowej 19 kHz. Przy tej częstotliwości maksymalne możliwe uwypuklenie wynosi +10 dB, a maksymalne możliwe tłumienie -10 dB.
Miękkie i naturalne właściwości tonalne, charakterystyczne dla filtra cewkowo-kondensatorowego, bardzo dobrze nadają się do zapewnienia czystości i powietrza wokalom w górnym zakresie częstotliwości, poprawiając w ten sposób ich obecność. Z drugiej strony, ostre dźwięki mogą uzyskać przyjemniejszą charakterystykę brzmienia dzięki tłumieniu.
Sekcja korektora jest aktywowana za pomocą przełącznika On.
Wyjście w SPL Channel One Mk3
Za pomocą regulacji wyjścia, poziom wyjściowy może zostać stłumiony o maksymalnie -20 dB lub wzmocniony o maksymalnie +6 dB. Zapewnia to, że kolejne urządzenia lub konwertery AD mogą otrzymać optymalny poziom wyjściowy.
Odpowiednio ustawiony poziom wyjściowy jest wyświetlany na dużym mierniku VU, gdy przełącznik VU znajduje się w pozycji Out.
Wyciszenie w SPL Channel One Mk3
Przełącznik Mute wycisza wszystkie sygnały wyjściowe; po aktywacji miernik VU nie wyświetla poziomu wyjściowego (przełącznik miernika VU w pozycji Out).
Wszystko w skrócie o SPL Channel One Mk3
Miernik VU
Podświetlany miernik VU wyświetla poziom wejściowy, poziom wyjściowy i redukcję wzmocnienia. Za pomocą przełącznika VU po prawej stronie poniżej miernika VU można wybrać, który poziom jest wyświetlany.
Poziom VU
W celu lepszego i bardziej intuicyjnego wyświetlania poziomów sygnału przełącznik VU po lewej stronie poniżej miernika VU można dostosować do zakresu wyświetlania miernika VU do różnych poziomów sygnału.
W pozycji przełącznika 0, 0 dB na mierniku VU odpowiada
odpowiada poziomowi wyjściowemu +6 dBu.
W pozycji przełącznika +6, 0 dB na mierniku VU odpowiada poziomowi wyjściowemu +12 dBu.
odpowiada poziomowi wyjściowemu +12 dBu.
W pozycji przełącznika +12, 0 dB na mierniku VU odpowiada poziomowi wyjściowemu +18 dBu.
odpowiada poziomowi wyjściowemu +18 dBu.
DIODA LED OVL
Dioda LED OVL zapala się, gdy tylko w urządzeniu zostanie wykryte przeciążenie. Wskaźnik odbiera we wszystkich istotnych punktach przepływu sygnału: po przedwzmacniaczu, po lampowym stopniu nasycenia, po Transient Designer, po kompresorze, po korektorze i po kontroli wyjścia. Zapewnia to, że przetwarzanie dźwięku osiąga tylko pozytywne efekty i wzmacnia każdy sygnał nagrania.
DIODA LED DE-ESS
Dioda LED DE-ESS zapala się po wykryciu dźwięku S. Jest ona aktywna tylko wtedy, gdy de-esser jest włączony, ale działa niezależnie od ustawionej wartości redukcji. Innymi słowy, zawsze wskazuje, że obwód wykrywa sybilanty – dzięki czemu zawsze zwraca uwagę na potrzebę regulacji.
EQ pre TD
Przełącznik EQ pre TD zamienia kolejność Equalizera i Transient Designer: jeśli przełącznik jest wciśnięty, Equalizer jest umieszczany przed Transient Designer; jeśli przełącznik nie jest wciśnięty, kolejność pozostaje niezmieniona.
Tube Post
Przełącznik Tube Post zmienia kolejność nasycenia lamp w przepływie sygnału: Gdy przełącznik jest wciśnięty, stopień nasycenia lamp znajduje się za stopniem korektora, a przed stopniem wyjściowym; gdy przełącznik nie jest wciśnięty, stopień nasycenia lamp znajduje się bezpośrednio za przedwzmacniaczem, a przed tłumikiem.
Wejścia i wyjścia
Wejścia i wyjścia Channel One Mk3 wyposażone są w gniazda i wtyki Neutrik XLR z pozłacanymi stykami. Transmisja sygnału jest elektronicznie zbalansowana, na poziomie nominalnym +6 dBu.
Wejście mikrofonowe A &
Wejście mikrofonowe B
Do gniazda Mic można podłączyć mikrofony wszystkich typów (dynamiczne, pojemnościowe, lampowe i wstęgowe). Channel One Mk3 oferuje dwa wejścia mikrofonowe z tyłu – dla Mic A i Mic B. Można tu podłączyć dwa mikrofony. To ogromnie upraszcza pracę. Oznacza to, że nie trzeba już podłączać innego mikrofonu podczas porównywania lub zmiany mikrofonów.
Zasilanie phantom 48 V wymagane dla niektórych typów mikrofonów można włączyć indywidualnie dla każdego z dwóch wejść mikrofonowych za pomocą przełącznika 48 V. Obwód przekaźnika opóźniającego przełączanie zapewnia brak szumów podczas przełączania.
Wejście liniowe w SPL Channel One Mk3
Sygnały liniowe mają zwykle impedancję niższą niż 1 kΩ. Takie sygnały o niskiej impedancji pochodzą np. z przetworników C/A, syntezatorów lub samplerów.
Wejście instrumentu
Niezbalansowane wejście instrumentu służy do podłączania sygnałów instrumentalnych o wysokim poziomie i wysokiej impedancji (powyżej 1 kΩ), takich jak elektryczny bas lub gitara.
Wyjścia w SPL Channel One Mk3
Te zbalansowane gniazda wyjściowe zapewniają sygnał wyjściowy. Channel One Mk3 zapewnia dwa równoległe wyjścia.
Oba mają ten sam sygnał wyjściowy. Dodatkowy zewnętrzny rozdzielacz sygnału dla systemów zapasowych podczas sesji nagraniowej nie jest już zatem konieczny.
Wyjście przedwzmacniacza –
Niezrównane możliwości
To zbalansowane wyjście przedwzmacniacza jest nie do przecenienia.
Wyjście to jest czystym przedwzmacnianym sygnałem mikrofonowym – bez żadnego przetwarzania przez narzędzia przetwarzania Channel One Mk3.
Wskazówka:
Sygnał ten można nagrać na innej ścieżce równolegle do zwykłego sygnału wyjściowego Channel One Mk3 w DAW. Jeśli kompresor został ustawiony nieco zbyt mocno w idealnym ujęciu lub nasycenie lamp powinno być raczej na końcu łańcucha przetwarzania – nie ma problemu!
Ścieżka z sygnałem z wyjścia przedwzmacniacza może być łatwo wysłana z powrotem z DAW do łańcucha przetwarzania Channel One Mk3 poprzez wejście liniowe. Pozwala to na dowolną zmianę ustawień. Gotowy sygnał jest następnie nagrywany z powrotem w DAW – idealne ujęcie zostało zapisane!
SPL Channel One Mk3 świetnie wygląda, świetnie się czuje –
i przetrwa całe życie
Channel One Mk3 posiada anodyzowany na czarno aluminiowy panel przedni o grubości 4 mm oraz aluminiowe pokrętła sfrezowane z litego materiału. Obudowa wykonana jest z wysokiej jakości stali i pomalowana proszkowo na elegancki czarny kolor.
Brzmi dobrze
Wszystkie urządzenia SPL tworzymy nie tylko zgodnie z planem, ale także ze słuchu. Wiele ważnych komponentów jest instalowanych na płytkach drukowanych przy użyciu technologii otworów przelotowych. W ten sposób możemy zapewnić, że używamy najlepiej brzmiących komponentów.
Dom jest tam, gdzie serce
Dlatego wszystkie urządzenia produkowane są we własnym zakładzie produkcyjnym SPL w Niederkrüchten nad Dolnym Renem w Niemczech.
Specyfikacja techniczna SPL Channel One Mk3
Wejścia i wyjścia analogowe; XLR (zbalansowane)
- Maksymalny poziom wejściowy (mikrofon, +9,5 dB – +68 dB): 13,5 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy (linia, -20 dB – +16 dB): 22,5 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy (Instrument, -6 dB – +30 dB): 15 dBu
- Impedancja wejściowa (mikrofon/linia): 10 kΩ
- Impedancja wejściowa (instrument): 1,1 MΩ
- Impedancja wyjściowa: 75 Ω
- Pasmo przenoszenia: 10 Hz – 200 kHz
- Równoważny szum wejściowy (ON): -126 dBu
- Szum (A-ważony, przedwzmacniacz mikrofonowy, 150 Ω, wzmocnienie 30 dB): -95 dBu
- Szum (A-ważony, przedwzmacniacz mikrofonowy, 150 Ω, wzmocnienie 50 dB): -79,5 dBu
- Szum (A-ważony, przedwzmacniacz mikrofonowy, 150 Ω, wzmocnienie 68 dB): -61,7 dBu
- Szum (A-ważony, przedwzmacniacz liniowy/instr, 600 Ω, wzmocnienie 5 dB): -96,5 dBu
- Szum (A-ważony, przedwzmacniacz liniowy/instr, 600 Ω, wzmocnienie 20 dB): -84,7 dBu
- Odrzucenie trybu wspólnego (1 kHz) Wejście mikrofonowe: < 80 dB
- Odrzucenie trybu wspólnego (1 kHz) wejście liniowe: < 50 dB
- Współczynnik THD+N (1 kHz), wzmocnienie mikrofonu 30 dB: 0.0022 %
- Współczynnik THD+N (1 kHz), wzmocnienie mikrofonu 50 dB: 0.013 %
- Współczynnik THD+N (1 kHz), wzmocnienie mikrofonu 68 dB (maks.): 0.048 %
- Współczynnik THD+N (1 kHz), Wzmocnienie linii 0 dB: 0.0022 %
- Współczynnik THD+N (1 kHz), Wzmocnienie linii 16 dB: 0.0017 %
- Współczynnik THD+N (1 kHz), Instr. jedność (impedancja źródła 100 kΩ): 0.012 %
- Wewnętrzny zasilacz liniowy z ekranowanym transformatorem toroidalnym
- Napięcie robocze dla analogowego sygnału audio: +/-18 V
- Napięcie robocze dla przekaźników i diod LED: +12 V
- Napięcie anodowe lamp: +250 V
- Napięcie grzania lamp: +12.6 V
- Zasilanie fantomowe: +48 V
Zasilanie sieciowe
- Napięcie sieciowe (do wyboru): 230 V AC / 50; 115 V AC / 60 Hz
- Bezpiecznik dla 230 V: T 315 mA
- Bezpiecznik dla 115 V: T 630 mA
- Pobór mocy: maks. 22,3 VA
Wymiary i waga
- W x H x D (szerokość x wysokość x głębokość): 482 x 88 x 210 mm
- Waga urządzenia: 6 kg
- Waga transportowa (wraz z opakowaniem): 7,6 kg
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.