Empirical Labs EL8-S

Kategoria: Producent:

Produkt, od którego wszystko się zaczęło w Empirical Labs. Zrodzony z miłości założyciela Dave’a Derra do klasycznych kompresorów, takich jak 1176, LA-2A i Gain Brain (między innymi), Distressor łączy w sobie ich ulubione cechy dźwiękowe, wraz z innymi unikalnymi i interesującymi funkcjami, które sprawiły, że stał się podstawą dla inżynierów dźwięku na całym świecie.

15900 zł

lub 50 rat po 364,91 zł

Dodatkowe informacje

Finansowanie

Opis

Cyfrowo kontrolowana analogowa kompresja

Produkt, od którego wszystko się zaczęło w Empirical Labs. Zrodzony z miłości założyciela Dave’a Derra do klasycznych kompresorów, takich jak 1176, LA-2A i Gain Brain (między innymi), Distressor łączy w sobie ich ulubione cechy dźwiękowe, wraz z innymi unikalnymi i interesującymi funkcjami, które sprawiły, że stał się podstawą dla inżynierów dźwięku na całym świecie. Z ponad 38.000 egzemplarzy w terenie, można śmiało powiedzieć, że Distressor jest jednym z najlepiej sprzedających się kompresorów wysokiej klasy wszechczasów… jeśli nie najlepiej sprzedającym się. Jeden z wybitnych inżynierów nagrań założył się niedawno, że prawdopodobnie nie było w ciągu ostatnich pięciu lat nagrania z top 40, na którym nie znalazłby się przynajmniej jeden Distressor.

Oprócz szerokiego zakresu kontroli i unikalnego zestawu funkcji, Distressor oferuje ciepłe, vintage’owe brzmienie dzięki zastosowaniu specjalnie zaprojektowanego obwodu kontroli wzmocnienia. To „ciepło” lub „brzmienie vintage” stało się głównym problemem w ciągu ostatnich kilku dekad, ponieważ super czysta i liniowa technologia cyfrowa nie robi prawie nic, aby złagodzić „szorstkie” dźwięki lub podkreślić częstotliwości basowe w źródłach muzyki. I odwrotnie, starsze taśmy analogowe, płyty winylowe i sprzęt lampowy nie mogły zapobiec koloryzowaniu dźwięku, często ku frustracji inżynierów nagrań. Obecnie jednak wiele osób zdaje sobie sprawę, że takie podkolorowanie może być niezwykle przyjemne i muzykalne. Technologia cyfrowa jest często określana jako „zimna” i „krucha” (choć my wolimy „bezlitosna”).

Unikalne krzywe kompresji

Wszystkie osiem krzywych Distressora jest unikalnych i charakterystycznych, od trybu 1:1, który po prostu ociepla sygnał harmonicznymi niskiego rzędu bez celowej kompresji, do ustawienia „Nuke” – krzywej ograniczającej ścianę z cegły, która świeci na mikrofonach perkusyjnych na żywo. Każda krzywa ma swoją własną osobowość, a kilka z nich wykorzystuje różne obwody i są w rzeczywistości różnymi kompresorami. Najbardziej wyjątkowy jest stosunek 10:1 „Opto”, który wykorzystuje oddzielny obwód detektora do naśladowania najstarszych (i cenionych) urządzeń „sterowanych światłem”, takich jak LA-2A.

Tryby zniekształceń (koloru)

Kolejna duża część osobowości i mocy Distressora pochodzi z trzech trybów, które kolorują sygnał, nawet bez kompresji. Te rozszerzone tryby audio zostały zaprojektowane w celu umożliwienia emulacji niektórych bardzo starych i drogich kompresorów i limiterów vintage, a także pozwalają Distressorowi na uzyskanie klasycznego „kolanowego” brzmienia, zapewniając programowalne przez użytkownika, ciepłe zniekształcenia harmoniczne. Oprócz podstawowego trybu zniekształceń, Distort 2 podkreśla lampowe harmoniczne 2. rzędu, podczas gdy w ustawieniu Distort 3 zniekształcenia stają się zdominowane przez 3. harmoniczne bardziej przypominające taśmę. Dwa filtry HP – jeden w ścieżce audio, drugi w ścieżce detektora – są również dostępne, aby pomóc w niskich częstotliwościach, które mogą powodować pompowanie i oddychanie.

Idź w Stereo

Dla wielu posiadaczy Distressorów, jeden nigdy nie jest wystarczający – w rzeczywistości, jeden odnoszący sukcesy inżynier ma ich dwanaście! Dla tych, którzy chcą (przynajmniej) pary stereo, ELI oferuje EL8-S, parę Distressorów, które są dopasowane fabrycznie i dostarczane z kablami potrzebnymi do ich połączenia. Jeśli potrzebujesz opcji Brit Mod i Image Link, dostępny jest również pakiet EL8X-S.

Tryb brytyjski – EL8-X

Koncepcja trybu brytyjskiego wywodzi się z nietypowego ustawienia klasycznego limitera UREI LN1176. Urządzenie zostało zaprojektowane tak, aby miało tylko cztery przełożenia, a każde z nich było włączane poprzez wybranie jednego z czterech przycisków. Jednak już w 1980 roku (lub wcześniej) renegaccy inżynierowie nagrań, zawsze szukający czegoś bardziej „over-the-top”, odkryli, że można ustawić wszystkie cztery przyciski, jeśli naciśnie się je w odpowiedni sposób. Rezultatem był bardzo agresywny dźwięk, który miał pewne elementy proporcji 20:1, ale z nietypowym kolanem i nowym kształtem obwiedni. Gdzieś po drodze ktoś nazwał to „British Mode” i nazwa ta przylgnęła.

Zaletą EL8-X jest możliwość selektywnego zastosowania tej agresywnej charakterystyki – nie tylko do nowego współczynnika „brytyjskiego” (1:1) – do dowolnego współczynnika, po prostu poprzez włączenie dedykowanego przełącznika „British Mode”.

Image Link – EL8-X

Oryginalna funkcja Distressor stereo link wykorzystywała metodę sumowania i wykrywania fazy, co pozwalało na nieznaczne przesunięcie obrazu stereo. Chociaż często jest to pożądane ze względu na korekcję fazy i „zagęszczanie” mikrofonów w otwartych pomieszczeniach i innych źródeł stereo, podejście to może czasami stanowić problem w przypadku stereofonicznego materiału programowego, w którym producent / inżynierowie chcą zachować absolutną równowagę między lewą a prawą stroną przez cały czas. Dzięki nowej opcji „Stereo Image Link”, EL8-X ma teraz trzy opcje łączenia – oryginalne łącze „fazowe”, nowe łącze obrazu i połączenie tych dwóch, łączenie fazy i obrazu – coś, czego nigdy wcześniej nie oferowano w żadnych kompresorach ani limiterach.

Specyfikacja techniczna Empirical Labs EL8-S

  • Pasmo przenoszenia – od 2 Hz do 160 kHz w trybie czystego dźwięku (+0, -3 dB). Odpowiedź jest kształtowana w trybach zniekształceń (Dist 2, Dist 3).
  • Zakres dynamiki – 110 dB od maks. sygnału wyjściowego do min. sygnału wyjściowego w trybie 1:1. Ponad 100 dB sygnału do szumu w trybie zniekształceń 3.
  • Zniekształcenia – od 0,02% do 20% w zależności od trybu zniekształceń i czasu zwolnienia ustawionego na panelu przednim.
  • Wejścia/wyjścia – wejścia i wyjścia sprzężone prądem stałym.
  • Stałe czasowe – zakres ataku 50uS – 50mS. Zakres zwalniania od 0,05 s do 3,5 s w trybach normalnych i do 20 s w trybie opto 10:1. Stałe czasowe zależą od współczynnika.
  • Pobór mocy – maks. 15 W.
  • Metalowa obudowa – pojedyncza wysokość 1,75″, głębokość 10″, szerokość 19″.
  • Informacje o wysyłce – 12,1 funta mono, 24,2 funta para stereo. Wymiary pudełka mono 22,5″ x 18,5″ x 3 1/4″. Wymiary obudowy pary stereo 22,5″ x 18,5″ x 6 1/4

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Empirical Labs EL8-S”