DBX

Świat muzyczny nie byłby taki sam bez sprzętu dbx. Od podstawowych elementów, takich jak graficzne korekcje jakości i zwrotnice po kompletne systemy zarządzania głośnikami DriveRack, dbx dominuje nad istotną częścią branży nagłośnieniowo-wzmacniającej. Ich klasyczne kompresory i listwy kanałowe są również sprawdzonymi w praktyce studyjnej. 

Historia

Możliwe, że jeśli spojrzysz na typowy sprzęt wzmacniający dźwięk, znajdziesz jakiś sprzęt dbx. Wielu długoletnich inżynierów studyjnych również przysięga na dbx. Wszystko zaczęło się w 1971 roku, kiedy to renomowany David E. Blackmer założył dbx. Do 1976 roku, 160 kompresor rozpoczął tworzenie fal, a ponad 40 lat później, to nadal jeden z najbardziej popularnych kompresorów sprzętowych na rynku. Od klasycznej kompresji OverEasy do True RMS Level Detection i True RMS Power Summing, dbx popchnął kopertę przetwarzania dźwięku przez dziesięciolecia.

Historia c.d.

Ręce w dół, to był szalony sukces oryginalnego 160 kompresora, który umieścił dbx na mapie. Był to kompresor, który wprowadził tryb OverEasy, który nadał temu ikonicznemu procesorowi dynamiki gładką, muzyczną jakość. 160 był tak popularny, że był to powszechny widok, nawet w studiach z wielkoformatowymi konsoletami, które charakteryzowały się liniową kompresją kanałów.

Obok 160A (obecna iteracja 160), cała seria procesorów dynamicznych i EQ dołączyła do grona popularnych urządzeń studyjnych dbx. Szczególnie popularna jest rosnąca kolekcja przystępnych cenowo modułów serii 500, obejmująca przedwzmacniacze, kompresory i EQ. Na szczególną uwagę zasługuje dbx 676, rurowy pasek kanałowy klasy A, który zawiera 3-pasmowy EQ, kompresor/ogranicznik (z trybem OverEasy) oraz klasyczne pomiary VU.

Tak popularne, jak ich sprzęt może być w studiu, dbx to nazwa domowa w dzisiejszym świecie dźwięku na żywo. W szczególności, ich procesory z serii DriveRack stały się podstawą zarówno przedniej części domu, jak i systemów koncertowych. Te procesory zarządzania głośnikami łączą w sobie wszystko, czego potrzebujesz w systemie przetwarzania dźwięku na żywo, w tym EQ, kompresję, ograniczenie, tłumienie sprzężenia zwrotnego i inne niezbędne elementy. Co więcej, modele DriveRack obejmują automatyczną konfigurację za pomocą dedykowanego mikrofonu pomiarowego i sterowania urządzeniem przenośnym, co ułatwia załadunek do nowej przestrzeni, konfigurację i dostrajanie systemu w mgnieniu oka.

Nawet dzisiaj, częstym widokiem w wielu systemach instalacyjnych jest dbx EQ za zamkniętym panelem oznaczonym „NIE WOLNO!”. Dzieje się tak dlatego, że takie korektor EQ jak linie 231 i 215 wykonują zdumiewającą pracę nadrobienia mniej niżidealne głośniki w mniej niżidealnych warunkach akustycznych. Podobnie, linia Advanced Feedback Suppression (AFS) zapisała niezliczoną ilość występów i jest uważana przez wielu instalatorów za niezbadaną część domowych systemów nagłośnieniowych.

W zakresie zainstalowanych systemów nagłaśniających, linia dbx ZonePRO oferuje kompleksową obróbkę urządzeń do stałej instalacji. Te wielokanałowe procesory obejmują tłumienie sprzężenia zwrotnego, strojenie harmoniczne, wyrównywanie dynamiki i wzmocnienia, korektor dźwięku, zwrotnice i wiele innych. Wszystko to może być szeroko kontrolowane przez panele ścienne, a sterowanie programowe pozwala doświadczonym technikom ustawić wszystko, w tym blokadę bezpieczeństwa, aby nikt nie ingerował w ustawienia.

Istnieją niezliczone inne sposoby dbx opuścił znaczący wpływ na wszystkie aspekty pro audio przemysłu. To tylko staje się bardziej oczywiste, ponieważ łączą swoją technologię z innymi członkami grupy Harman International. Na przykład, ich najnowocześniejszy system monitorów osobistych PMC16 zawiera oryginalne pogłosy Lexicon na pokładzie. Pomiędzy ich reputacją za jakość, przystępne ceny, łatwość obsługi i ciągłe innowacje.