Opis
Manley Slam! Mastering
Manley Slam! Mastering – od samego początku firma Manley Labs jest ściśle związana z wieloma studiami masteringowymi na całym świecie, co jest powodem do dumy. Dla tych najbardziej wymagających realizatorów w branży Manley stworzyło specjalistyczne produkty od w pełni lampowych wzmacniaczy dla głowic magnetofonowych (repro tape), przetworników cyfrowych, lampowych wzmacniaczy monitorowych dużej mocy przez niestandardowe konsole monitorowe, aż po kompletny projekt i instalację obiektu.
Różnice i cechy
Po pierwsze: brak preampów mikrofonowych. Jako realizator masteringu na pewno ich nie potrzebujesz. Przełączniki preampu i wyboru wejścia zostały usunięte, a w ich miejsce pojawiły się specjalne przełączniki wyboru trybu pracy dla limiterów ELOP i FET.
1) Limiter ELOP dostał więcej ustawień ratio – 10:1, 5:1, 3:1, 2:1 i coś nowego o nazwie AutoHF, co zaczyna się jako współczynnik 1,5:1 i rośnie stopniowo do 10:1 dla wysokich częstotliwości. Jest to coś w rodzaju de-essera i oczywiście może współpracować z przełącznikiem ELOP SC przy 200 Hz dla uzyskania jeszcze większego efektu.
2) Limitery FET otrzymują nowe tryby: 50%, NORM, LP Lim, BOTH i CLIP.
Ustawienie „50%” miksuje sygnał podstawowy z sygnałem ograniczonym, co jest często trudne do wykonania w środowisku masteringowym, a ponieważ side-chain FET „odczytuje” sygnał z wyjścia, poziom redukcji wzmocnienia podwaja się. Przypomina to zmniejszenie o połowę współczynnika dla FET, ale brzmi czyściej ze względu na miks.
Ustawienie „LP Lim” jest stosowane tylko dla mocnych sygnałów i zmniejsza głębokość redukcji wzmocnienia dla wysokich częstotliwości. Przekłada się to na: mocny sygnał + umiarkowana redukcja wzmocnienia = jaśniejszy sygnał z większą prezencją, bardziej bezpośredni, mniej zniekształceń. Ten tryb pozwala na przepuszczanie więcej wysokich częstotliwości bez ograniczania.
Ustawienie „CLIP” wprowadza obwód clippera o stałym progu ustawionym na -2 dB DFS lub +18 dBv na XLR. Przy normalnym użytkowaniu „CLIP” na ogół zapobiega przechodzeniu sygnału wyjściowego powyżej +18 dBv, a przez 97% czasu „clipuje” w kontrolowany sposób z szybkim powrotem, zanim zrobi to przetwornik (na ogół w sposób gorszy niż pożądany).
Wreszcie, ustawienie „BOTH” na limiterze FET włącza jednocześnie funkcje „LP Limit” i „CLIP”. Może to być odpowiednie dla metalu i projektów wymagających intensywnej głośności. Tryb „BOTH” jest przeznaczony do sytuacji, w których wymagane jest ekstremalne przetwarzanie i głośność, ale gdzie należy zachować lub wzmocnić atak, jasność i agresywność.
3) Lewy niebieski przycisk „Limit” został w wersji masteringowej zamieniony na wyłącznik Limitera dla obu kanałów. Gdy nie jest włączony, aktywny jest prawdziwy „hard-wire” bypass (nie było to oczywiście możliwe w zwykłej wersji z preampami mikrofonowymi).
4) Prawy niebieski przycisk staje się przełącznikiem wyboru przetwornika cyfrowo-analogowego (stereo).
5) W miejsce przełącznika zasilania phantom, który znajdował się z tyłu urządzenia, zamontowano w wersji masteringowej przełącznik wyboru wejścia niesymetrycznego 1/4”.
6) Na panelu przednim wersji masteringowej SLAM! nie ma żadnych potencjometrów. Wszystkie pokrętła w wersji masteringowej są przełącznikami, w większości o stopniowej regulacji co 1 dB, z kilkoma stopniami 1/2 dB i 2 dB, odpowiednio tam, gdzie powinny takie się znaleźć.
Specyfikacja techniczna Manley Slam! Mastering
- Lampy wejściowe: 2 x 12AT7A NOS GE specjalnie dobrane przez Manley Labs do cichej i stabilnej pracy,
- Lampy wyjściowe: 2 x podwójne triody 6414W NOS USA,
- Wejścia/wyjścia: Wejścia i wyjścia symetryzowane transformatorowo,
- Wzmocnienie: maksymalnie 20 dB wzmocnienia limitera,
- Impedancja wejścia symetrycznego XLR combo: 2 kΩ,
- Impedancja wejścia niesymetrycznego 1/4” combo: 10 kΩ,
- Limiter FET: Attack: ok. 100 μs. Release: od 10 ms do 2 s; Ratio: powyżej 20:1,
- Limiter ELOP: Attack: ok. 10 ms dla redukcji wzmocnienia 6 dB; Release: 2,5 s; Ratio: 10:1,
- Pasmo przenoszenia: od 5 Hz do 60 kHz,
- Maksymalny poziom wyjściowy: +32 dBm, +30 dBm (przy obciążeniu 1 kΩ),
- THD+N: <0,05 % przy 1 kHz,
- Zakres dynamiki: 115 dB, typowy,
- Impedancja wyjściowa: 200 Ω,
- Zużycie energii Slam! Analog:
- 0,480 ampera (480 miliamperów = 480 mA) przy 120 V = 57,6 W,
- 0,240 ampera (240 miliamperów = 240 mA) przy 240 V = 57,6 W,
- Zasilacz zewnętrzny: ustawiony fabrycznie na pracę przy napięciu 100 V, 120 V lub 220-240 VAC dla napięcia sieciowego kraju docelowego,
- Robocze napięcie sieciowe: można zmieniać za pomocą przełącznika wraz ze zmianą wartości bezpiecznika,
- Częstotliwość napięcia sieciowego: 50~60 Hz,
- Wymiary: 48,3 x 30,4 x 8,9 cm (zajmuje 2u),
- Waga z opakowaniem: 11,34 kg
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.