Opis
RME Fireface 802 FS
60-kanałowy interfejs audio USB 192 kHz wysokiej klasy
RME Fireface 802 FS to wysoce zintegrowane rozwiązanie pro audio do użytku na żywo i w studiu, a wszystko to w 19-calowej obudowie. Interfejs zaprojektowany z myślą o użytkownikach, którzy nie chcą iść na kompromisy w zakresie dźwięku, stabilności i bardzo niskiej latencji, a także pragną bezkonkurencyjnego zestawu profesjonalnych funkcji. Po raz kolejny przełomowy interfejs od RME, zawierający to, co najlepsze, a nawet nieco więcej. 60 kanałów audio, wysokiej klasy przedwzmacniacze mikrofonowe, konwertery klasy referencyjnej, kompletna sekcja efektów i praca z częstotliwością do 192 kHz to podstawa dla wielu innych funkcji.
Łączność i funkcje RME Fireface 802 FS
12 x Analogowe wejścia/wyjścia
4 x XLR/TRS Mic/Inst/Line
2 x Wyjście słuchawkowe
1 x Wejście/wyjście AES/EBU
2 x ADAT I/O
2 x SPDIF I/O
1 x Word Clock I/O / MADI współosiowe
1 x MIDI I/O
RME USB 2.0
Tryb zgodny z klasą
TotalMix FX
ARC USB
Zawiera FX
SteadyClock FS
Ulepsz swoją konfigurację nagrywania – odkryj niezrównaną elastyczność
Ultra-niskie opóźnienia dzięki technologii RME USB 2 w połączeniu z legendarną stabilnością i obsługą sterowników RME. Tłumienie jittera SteadyClock FS, indywidualnie przełączane poziomy odniesienia dla wszystkich wejść i wyjść, w pełni autonomiczna funkcjonalność i identyczne działanie w systemach Windows PC i Mac uzupełniają pakiet.
Fireface 802 FS bazuje na nowo opracowanej płytce analogowej i cyfrowej. Podczas gdy płyta analogowa oferuje, na przykład, wyjścia analogowe sprzężone prądem stałym, a także nowe konwertery AD i DA, płyta cyfrowa umożliwia również interesujące nowe funkcje dzięki zaktualizowanym, zaawansowanym technologicznie komponentom.
Panel przedni Fireface 802 FS oferuje cztery wysokiej jakości wejścia combo XLR/TRS dla sygnałów mikrofonowych, instrumentalnych i liniowych oraz dwa stereofoniczne gniazda słuchawkowe o poziomie wyjściowym +17 dBu, zapewniające wysoki poziom głośności nawet w przypadku słuchawek o wysokiej impedancji.
Tylny panel ujawnia pełną łączność Fireface 802 FS. Oprócz wejść/wyjść MIDI i Word Clock, dostępne są dwa optyczne wejścia/wyjścia ADAT, wejście/wyjście AES/EBU oraz osiem zbalansowanych wejść i wyjść analogowych o poziomie liniowym. Dzięki nowemu trybowi Multi-Mode, dwa wejścia/wyjścia ADAT mogą być używane jako oddzielne optyczne wejścia i wyjścia SPDIF oprócz wejść/wyjść AES. Użytkownicy znajdą również port USB A do bezpośredniego podłączenia opcjonalnego ARC USB.
Potężne aplikacje do miksowania, monitorowania i pomiarów w zestawie
Fireface 802 FS jest wyposażony w mikser DSP TotalMix FX oferujący wszechstronne opcje routingu i monitorowania, a także analizator DigiCheck umożliwiający pomiar i analizę cyfrowych danych w obu kierunkach z maksymalną precyzją. TotalMix FX może całkowicie zastąpić zewnętrzny mikser, umożliwiając tworzenie wielu pozbawionych opóźnień miksów monitorowych z korektorem, dynamiką, pogłosem i opóźnieniem dla dowolnych wyjść, w tym głównych monitorów i miksów słuchawkowych dla muzyków.
Dodatkowy TotalMix Remote to pilot zdalnego sterowania dla TotalMix FX, służący do sterowania sprzętowym mikserem i efektami w interfejsach audio RME. TotalMix Remote odzwierciedla aktualny stan systemu hosta na iPadzie i komputerach z systemem Windows/Mac – cały stan miksowania, kompletny routing, wszystkie ustawienia FX, aż do mierników poziomu, a wszystko to w czasie rzeczywistym. Z łatwością dostosuj wszystkie ustawienia miksera i FX na odległość, przez Ethernet i WiFi.
Mikser TotalMix FX z wszechstronnymi opcjami routingu, monitorowania i efektów
Dźwięk zgodny z klasą USB 2
Fireface 802 FS działa w dwóch różnych trybach: USB 2 opartym na sterownikach i Class Compliant. Tryb Class Compliant to standard, który jest natywnie obsługiwany przez systemy operacyjne, takie jak Windows, Mac OSX i dystrybucje Linux. Nie są wymagane żadne własne sterowniki, urządzenie zostanie rozpoznane bezpośrednio po załadowaniu oprogramowania CC. Alternatywny tryb CC można aktywować za pomocą wpuszczanego przełącznika przyciskowego bezpośrednio z tyłu interfejsu.
Fireface 802 FS oferuje pełną obsługę USB 2.0 w trybie Class Compliant Mode. Dzięki temu wszystkie kanały są dostępne w trybie bez sterowników dla systemów Linux, Mac i iPadOS. iPad Pro z USB C może zarządzać do 60 kanałami do nagrywania i odtwarzania w TotalMix FX dla iPada i na poziomie systemu.
Wyjścia sprzężone prądem stałym – regulacja napięcia CV/bramki
Większość interfejsów audio jest tradycyjnie projektowana z tak zwanymi „wyjściami sprzężonymi prądem przemiennym”, w których kondensatory są używane do filtrowania ekstremalnie niskich częstotliwości.
Podczas gdy częstotliwości te są generalnie uważane za niepożądane dla audio – zjadając przestrzeń nad głową i potencjalnie powodując uszkodzenie innego sprzętu – jednym przypadkiem, w którym sprzężenie DC pozostaje pożądane, jest świat syntezatorów modułowych, w którym statyczne lub wolno poruszające się sygnały są używane do sterowania różnymi parametrami, takimi jak wartości tonów lub LFO.
Wszystkie wyjścia liniowe Fireface 802 FS są w pełni sprzężone prądem stałym, umożliwiając wysyłanie napięć sterujących (CV) lub informacji Gate do syntezatorów modularnych (takich jak popularne formaty Eurorack i Moog/MOTM/Synthesizers) i innego sprzętu studyjnego.
Pilot zdalnego sterowania ARC USB – Plug’n Play Plus
Opcjonalnie dostępny ARC USB łączy się z komputerem przez USB i bezpośrednio komunikuje się z TotalMix FX. Posiada 15 dowolnie przypisywanych i podświetlanych przycisków, jedno pokrętło enkodera i gniazdo TS do podłączenia przełącznika nożnego.
ARC USB to pilot zdalnego sterowania USB 1.1 MIDI dla Fireface 802 FS. Dzięki działaniu jako urządzenie klasy UAC 1, jest on natywnie kompatybilny z systemami Windows i Mac OS X. Gdy tylko pojawi się w systemie operacyjnym, TotaIMix FX automatycznie wykryje ARC USB i skomunikuje się z nim za pomocą prostych poleceń zdalnego sterowania MIDI w celu sterowania 802 FS.
Bezpośredni dostęp do najczęściej używanych akcji i poleceń TotalMix FX
Bezkompromisowa jakość dźwięku RME Fireface 802 FS
Podobnie jak inne produkty RME, Fireface 802 FS łączy w sobie doskonałą konstrukcję obwodów analogowych z najnowszą technologią konwersji cyfrowej. Wszystkie zbalansowane wejścia/wyjścia TRS i XLR, a także dwa wyjścia słuchawkowe oferują wyjątkowo niskie wartości szumów i zniekształceń. Zgodnie z najlepszą tradycją RME i filozofią produktu, konwertery i przedwzmacniacze nie wytwarzają „dźwięku”, nie dodają ani nie usuwają niczego z sygnału źródłowego, po prostu przechwytują go takim, jakim jest.
Wyposażone w najnowsze układy przetworników A/D i D/A o niskiej latencji, wszystkie wejścia/wyjścia działają z częstotliwością do 192 kHz i osiągają wysoki zakres dynamiki podczas odtwarzania – nawet oba wyjścia słuchawkowe. Technologia wysokiej mocy zapewnia wysoki poziom głośności bez względu na to, czy używane są słuchawki o wysokiej czy niskiej impedancji. Dzięki skutecznej redukcji jittera, doskonały SteadyClock FS firmy RME gwarantuje najnowocześniejszą konwersję AD/DA, nawet podczas taktowania do zewnętrznego źródła zegara.
Każde wejście i wyjście może być indywidualnie przełączane na następujące profesjonalne poziomy studyjne: -10 dBV, +4 dBu, HiGain (odpowiednik +2 dBV, +13 dBu i +19 dBu dla cyfrowej pełnej skali). Wszystkie wyjścia mogą być używane do celów bezpośredniego monitorowania ASIO (ADM).
Uchwyć każdy szczegół dzięki najnowszej technologii konwersji cyfrowej
Profesjonalne przedwzmacniacze o wysokiej przezroczystości
Dla mikrofonów i instrumentów z konwersją o niskiej latencji. 802 FS posiada cztery przedwzmacniacze o wysokiej przezroczystości, również z konwerterami o niskiej latencji. Przedwzmacniacze mikrofonowe i instrumentalne 802 FS wykorzystują klasyczną technologię OctaMic II, wysokiej klasy przedwzmacniacza dla najwyższych wymagań dźwiękowych i krytycznych zastosowań, takich jak profesjonalne nagrywanie koncertów klasycznych. Symetryczna konstrukcja przedwzmacniacza imponuje wyjątkowo niskim poziomem zniekształceń, doskonałym stosunkiem sygnału do szumu i idealną liniową charakterystyką częstotliwościową. Wysokiej klasy rozwiązanie do przesyłania i wzmacniania dowolnego wejścia audio w naprawdę niezmienionej formie, niezależnie od tego, czy są to sygnały sceniczne wysokiego poziomu lub typowe sygnały studyjne, instrumenty o niższym poziomie i wysokiej impedancji, czy też mikrofony dynamiczne, pojemnościowe i wstęgowe.
Cztery wejścia z przodu wykorzystują zbalansowane gniazda combo XLR/TS i działają alternatywnie jako wejścia Hi-Z. Bezpośrednio podłącz do czterech gitar lub innych instrumentów – nie jest wymagany żaden inny sprzęt. Każdy kanał można indywidualnie przełączyć na zasilanie fantomowe 48 V lub tryb instrumentalny. Diody LED dla sygnału, klipu, pracy TS i aktywowanego zasilania phantom zapewniają przegląd stanu urządzenia.
Fireface 802 FS wpisuje się w tradycję RME dostarczania elastycznych i rozszerzalnych systemów audio. Dodanie dodatkowych przedwzmacniaczy lub większej liczby wejść analogowych jest łatwe dzięki dwóm optycznym wejściom/wyjściom ADAT z tyłu.
Samodzielna praca z możliwością przywołania ustawień
Fireface 802 FS można ustawić i skonfigurować bezpośrednio za pomocą iPada, pilota MIDI i ARC USB. Dodatkowo urządzenie posiada 6 gniazd pamięci, w których można trwale zapisać bieżącą konfigurację. W ten sposób 802 FS działa niezależnie od komputera. W trybie stand-alone może przekształcić się w inne urządzenie poprzez proste naciśnięcie przycisku.
ICC – Inteligentna kontrola zegara w RME Fireface 802 FS
Nie tylko wyświetla każdy stan zegara, ale także zachowuje ostatnią prawidłową częstotliwość próbkowania wejściowego w przypadku awarii zewnętrznego źródła. Inne znane technologie RME, takie jak SyncCheck, oferują szybkie wykrywanie problemów z zegarem.
Więcej wyjątkowych właściwości
TotalMix FX – miksowanie/routing z doskonałymi funkcjami dla studia i pracy na żywo
Od 2001 roku TotalMix dodaje nieograniczony routing i miksowanie do interfejsów audio RME. Jego unikalna zdolność do tworzenia tylu niezależnych submiksów, ile dostępnych jest kanałów wyjściowych, przekształciła go w najbardziej elastyczny i potężny mikser tego rodzaju.
DigiCheck – tajna broń do pomiarów audio w wysokiej rozdzielczości
Interfejsy RME Audio zapewniają nie tylko profesjonalny cyfrowy interfejs audio, ale także bezpłatne narzędzie programowe: DigiCheck, do pomiaru, testowania, pomiaru i analizy cyfrowych strumieni audio.
SteadyClock FS – Cyfrowe taktowanie klasy referencyjnej
Doskonała wydajność we wszystkich trybach zegara i wysokiej jakości konwersja analogowa, aby usłyszeć miks tak, jak jest, z najniższym jitterem i najwyższą odpornością na jitter.
RME USB – Transport audio z najniższą latencją i wiodącą w branży stabilnością
Korzystaj z interfejsu audio RME na komputerach Mac i PC dzięki niezawodnym, stabilnym i regularnie aktualizowanym sterownikom do naszych produktów. RME Audio opracowuje własny rdzeń interfejsu, nie jest zależny od stron trzecich w zakresie aktualizacji, modyfikacji lub poprawek błędów, dzięki czemu klienci mogą korzystać z najnowszych systemów operacyjnych bez przerw i opóźnień.
Specyfikacja techniczna RME Fireface 802 FS
Analogowa
AD, wejście liniowe 1-8, tył
- Wejście: 6,3 mm TRS, elektronicznie zbalansowane
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ LoGain: 116 dB (AES17), 118 dBA
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ +4 dBu: 115 dB (AES17), 117 dBA
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,1 dB: 8,9 Hz – 20,4 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0,5 dB: 4,3 Hz – 45,2 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 3 Hz – 89 kHz
- Filtr: Short Delay Sharp, opóźnienie 5/5/6 próbek
- THD @ -1 dBFS: < -120 dB, < 0,0001 %
- THD+N @ -1 dBFS: < -110 dB, < 0,00032 %
- Separacja kanałów: > 110 dB Maksymalny poziom wejściowy: +19 dBu
- Wejście: 6,3 mm gniazdo TRS, elektronicznie zbalansowane
- Impedancja wejściowa przy 1 kHz: 10 kOhm niezbalansowana, 10,6 kOhm zbalansowana
- Czułość wejściowa przełączana pomiędzy Lo Gain i +4 dBu
- Poziom wejściowy dla 0 dBFS @ Lo Gain: +19 dBu
- Poziom wejściowy dla 0 dBFS @ +4 dBu: +13 dBu
- Zmienne wzmocnienie cyfrowe: 0 do +12 dB
- Minimalny poziom dla 0 dBFS: +1 dBu, -1,2 dBV
Wejście mikrofonowe 9-12, przód
Jak AD, ale:
- Wejście: XLR, elektronicznie zbalansowane
- Impedancja wejściowa: 3,4 kOhm
- Stosunek sygnału do szumu (SNR): 113 dB RMS nieważony, 116 dBA
- Zakres wzmocnienia: 54 dB
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +6 dB: +10 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +60 dB: -44 dBu
- DIODA LED CLIP: 0 dBFS
- DIODA LED SIG: -42 dBFS
Instrument In 9-12, przód
Jak AD, ale:
- Wejście: 6,3 mm TS jack, niezbalansowane
- Impedancja wejściowa: 1 MOhm
- Stosunek sygnału do szumu (SNR): 113 dB RMS nieważone, 116 dBA
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +6 dB: +21 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +60 dB: -33 dBu
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,5 dB: 2,5 Hz – 20,8 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0,5 dB: 2,5 Hz – 25 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 1,7 Hz – 36 kHz
DA – Stereofoniczne wyjście słuchawkowe monitora (9-12)
Jak DA, ale:
- Wyjście: 2 x gniazdo stereo TRS 6,3 mm, niezbalansowane
- Maksymalny poziom wyjściowy przy 0 dBFS: +17 dBu
- Maksymalna moc na kanał przy obciążeniu 32 Ohm, 0,02% THD: 200 mW (2,5 Vrms, +10 dBu)
- Stosunek sygnału do szumu (SNR): 116 dB (AES17), 118 dBA
- Impedancja wyjściowa: 2 Ohm
DA, wyjście liniowe 1-8, tył
- Wyjście: 6,3 mm TRS jack, serwo-zbalansowane
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ HiGain: 116,5 dB (AES17), 118,5 dBA
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ +4 dBu: 116 dB (AES17), 118 dBA
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy -10 dBV: 107 dB (AES17), 109 dBA
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,1 dB: 0 Hz – 20,2 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0,5 dB: 0 Hz – 44,6 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 0 Hz – 77,5 kHz
- THD+N: < -110 dB, < 0,00032 %
- Separacja kanałów: > 110 dB
- Przełączany poziom wyjściowy Hi Gain, +4 dBu, -10 dBV
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ Hi Gain: +19 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ +4 dBu: +13 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ -10 dBV: +2 dBV (+4,2 dBu)
- Impedancja wyjściowa: 75 Ohm
MIDI
- 1 x MIDI I/O przez 5-pinowe gniazda DIN
- Izolowane galwanicznie przez wejście sprzężone optycznie
- Tryb wysokiej prędkości: Jitter i czas reakcji typowo poniżej 1 ms
- Oddzielne 128-bajtowe FIFO dla wejścia i wyjścia
Cyfrowe
- Zegary: Wewnętrzne, ADAT In, AES In, SPDIF In, Word Clock In
- Tłumienie jittera zegarów zewnętrznych: > 50 dB (> 1 Hz)
- Efektywny wpływ jittera zegara na konwersję AD i DA: bliski zeru
- PLL zapewnia zerowy dropout, nawet przy jitterze powyżej 100 ns
- Cyfrowy Bitclock PLL dla bezproblemowej pracy z różnymi prędkościami ADAT
- Obsługiwane częstotliwości próbkowania: 28 kHz do 200 kHz
Wejścia cyfrowe
AES/EBU
- 1 x XLR, zbalansowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodnie z AES3-1992
- Stopień wejściowy o wysokiej czułości (< 0,3 Vpp)
- Zgodność ze standardem SPDIF (IEC 60958)
- Akceptuje format konsumencki i profesjonalny
- Zakres blokady: 27 kHz – 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
ADAT Optical
- 2 x TOSLINK, format zgodny ze specyfikacją Alesis
- Standardowy: 2 x 8 kanałów 24-bitowych, do 48 kHz
- Podwójna prędkość (S/MUX): 2 x 4 kanały 24-bitowe 96 kHz
- Quad Speed (S/MUX4): 2 x 2 kanały 24 bit 192 kHz
- Bitclock PLL zapewnia idealną synchronizację nawet przy pracy ze zmienną prędkością
- Zakres blokady: 31,5 kHz – 50 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
Optyczny SPDIF (ADAT 1/2)
- 1 x optyczne, zgodnie z normą IEC 60958
- Akceptuje format konsumencki i profesjonalny
- Zakres blokady: 27 kHz – 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
Word Clock
- BNC, niezakończone (10 kOhm)
- Przełącznik do wewnętrznego zakończenia 75 Ohm
- Automatyczne wykrywanie podwójnej/czterokrotnej prędkości i wewnętrzna konwersja do pojedynczej prędkości
- SteadyClock gwarantuje synchronizację o bardzo niskim poziomie jittera nawet w przypadku pracy ze zmienną prędkością
- Brak wpływu przesunięć DC w sieci
- Obwód adaptacji sygnału: odświeżanie sygnału poprzez automatyczne centrowanie i histerezę
- Ochrona przed przepięciami
- Zakres poziomów: 1,0 Vpp – 5,6 Vpp
- Zakres blokady: 27 kHz – 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
Wyjścia cyfrowe
AES/EBU
- 1x XLR, zbalansowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodnie z AES3-1992
- Poziom wyjściowy Professional 4,2 Vpp, Consumer 2,4 Vpp
- Format Professional zgodnie z AES3-1992 Poprawka 4
- Format konsumencki (SPDIF) zgodnie z IEC 60958
- Tryb Single Wire, częstotliwość próbkowania 28 kHz do 200 kHz
ADAT
- 2 x TOSLINK, format zgodny ze specyfikacją Alesis
- Standard: 2 x 8 kanałów 24-bitowych, do 48 kHz
- Podwójna prędkość (S/MUX): 2 x 4 kanały 24 bity 96 kHz
- Quad Speed (S/MUX4): 2 x 2 kanały 24 bit 192 kHz
Optyczny SPDIF (ADAT 1/2)
- Format Consumer (SPDIF) zgodnie z normą IEC 60958
- Częstotliwość próbkowania 28 kHz do 200 kHz
Word Clock
- BNC
- Maks. napięcie wyjściowe: 5 Vpp
- Napięcie wyjściowe przy zakończeniu 75 Ohm: 4,0 Vpp
- Impedancja wyjściowa: 10 Ohm
- Zakres częstotliwości: 27 kHz – 200 kHz
- Ogólne:
- Zasilanie: Wewnętrzny zasilacz impulsowy, 100-240 V AC, 30 W
- Pobór mocy w stanie spoczynku: 15 W
- Typowy pobór mocy: 22 W
- Wymiary wraz z uszami rack (WxHxD): 483 x 44 x 242 mm
- Wymiary bez uszu/uchwytów rack (WxHxD): 436 x 44 x 235 mm
- Waga: 2,8 kg
- Zakres temperatur: +5° do +50° Celsjusza (41° F do 122°F)
- Wilgotność względna: < 75%, bez kondensacji
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.