Opis
HDSPe MADI FX otwiera nowy rozdział zarówno w historii interfejsów audio powstałych w ciągu ostatnich dwóch dziesięcioleci, jak i na liście wielu, wybitnych urządzeń RME. Do tej pory nie istniał jeszcze tak wydajny, wielokanałowy system audio.
RME HDSPe MADI FX obsługuje 390 kanałów audio! Trzy porty wejścia/wyjścia MADI – dwa optyczne i jeden na złączach koncentrycznych – uzupełniają wejścia/wyjścia AES/EBU i jedno, analogowe wyjście monitorowe. Na pokładzie dostępne jest też złącze Word Clock oraz cztery porty wejścia/wyjścia MIDI. Co typowe dla RME, wszystkie układy i złącza udało się zintegrować w urządzeniu możliwie małych wymiarów. Do podłączenia karty potrzebny jest tylko jeden slot PCIe na płycie głównej i jedno wolne gniazdo w obudowie.
Aby przy tak dużej liczbie kanałów zagwarantować słynny dla urządzeń RME, wyjątkowo niski poziom opóźnień w HDSPe MADI FX zastosowano zupełnie nowy rdzeń modularny Hammerfall Pro Audio Core. Zaliczany do najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych układ może przetwarzać trzy razy większą ilość kanałów audio niż poprzednie, flagowe systemy MADI, przy jednocześnie niższym obciążeniu systemu i ultra niskiej latencji, zminimalizowanej do poziomu 32 sampli dla współczesnych komputerów.
Wyrafinowany system zarządzania wydajnością automatycznie dezaktywuje kanały, które nie są w danym momencie używane, co zmniejsza obciążenie procesorów a zwiększa przepustowość pasma. Pomimo, że mamy do czynienia z profesjonalnym systemem wielokanałowym o liczbie niemal 400 kanałów, do odtworzenia sygnału w torze stereo wystarczy wydajność odpowiednia dla standardowych kart stereofonicznych.
Wraz z nową technologią rdzenia wprowadzono specjalną wersję TotalMix FX, miksera dającego możliwość wykorzystania tak ogromnej liczby kanałów w wydajny i praktyczny sposób. Jeszcze lepiej zoptymalizowany pod kątem wydajności 4096-kanałowy mikser MADI FX działa tak płynnie, jak jego 1800-kanałowy odpowiednik w Fireface UFX. Nowy, szybszy procesor DSP pozwalana uruchomić jeszcze większą ilość korektorów i kompresorów.
Innowacyjny układ funkcji w TotalMix ułatwia obsługę tak dużej liczby kanałów. Dostępna jest też specjalna funkcja ukrycia nieużywanych kanałów – Hide. Kombinacje ukrycia kanałów można zapisywać w każdej chwili i przełączać się między nimi za jednym kliknięciem myszki, na przykład między widokiem kanałów perkusji i pełnym widokiem kanałów dla całego zespołu.
Silnik efektowy RME działający w rozdzielczości 192 kHz umożliwia przetwarzanie ścieżek, bez latencji, przy pomocy wielu efektów, takich jak korektory, kompresory, pogłos oraz echo, generowanych bezpośrednio na drodze sprzętowej, niezależnie od programu typu DAW.
Dzięki zintegrowanej macierzy TotalMix karta bez problemu może pełnić rolę rozbudowanego routera MADI. W odróżnieniu od innych routerów, tutaj każdy kanał można przekierować osobno – nawet z odrębnymi ustawieniami poziomu dla każdego toru. Struktura TotalMix zapewnia użytkownikowi pełną elastyczność, więc łatwo przekształcić nawet najbardziej egzotyczne pomysły konfiguracji w praktyczne rozwiązania.
Unikalny tryb SRO, Seamless Redundancy Operation, w którym wykorzystywane są trzy odbiorniki, wejścia MADI, to rzecz dla profesjonalistów oczekujących wyjątkowej i całkowitej niezawodności. W trybie SRO karta pracuje jako pojedynczy moduł wejściowy MADI i pozwala na zapis do 64 kanałów. W przypadku problemów z sygnałem na wejściu, sygnał audio dostarczany jest przez dwa dodatkowe tory wejściowe.
W momencie przełączenia na inne wejście sygnał płynie bez zakłóceń – karta może obsługiwać nie jedno, ale także dwa dodatkowe źródła sygnału, dla zapewnienia płynności działania. Nie trzeba nic przełączać ani synchronizować zegara do innego źródła, a zakłócenia spowodowane zewnętrznymi problemami minimalizowane są do wielkości kilku sampli. Kartę, która działa niemal identycznie z systemami Windows i Mac OS, wyposażono w system aktywnej redukcji jittera RME SteadyClock oraz w wyjątkowe narzędzie do profesjonalnych pomiarów i analizy DIGICheck, w tym miernik EBU R128.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.